عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقدیر رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور از همکاری های شرکت آب منطقه ای گلستان


تقدیر رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور از همکاری های شرکت آب منطقه ای گلستان

تقدیر رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور از همکاری های شرکت آب منطقه ای گلستان

در جلسه مشترک با حضور رئیس سازمان مهندسی معدن کشور، رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان و شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از همکاری ها و مساعدت های شرکت آب منطقه ای گلستان با این سازمان تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران این نحوه تعامل و همکاری را جزو موارد کم نظیر برشمرد که در راستای اهداف هر دو سازمان و بهبود وضعیت استان است.
مهندس نادعلی اسماعیلی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین شرکت آب منطقه ای که مجدانه پیگیر اجرای تفاهم نامه های فی ما بین هستند، به نظام مهندسی معدن استان توصیه کرد که از این پتانسیل در توسعه کمی و کیفی خدمات خود استفاده بیشتری بعمل آورند.
وی اظهار امیدواری کرد: این گونه همکاری ها در سطح ملی و نیز سایر استان هایی که این تفاهم نامه ها منعقد نشده پیگیری شود.
در این جلسه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان نیز ضمن تشریح نحوه همکاری های شرکت آب منطقه ای با سازمان نظام مهندسی معدن اظهار داشت: اولین همکاری شرکت آب منطقه ای و نظام مهندسی معدن استان به سال 87 بر می گردد و در این سال با بررسی های بعمل آمده به این نتیجه رسیدیم که عمر مفید چاههای عمیق استان به شدت کاهش یافته است که از علل آن می توان به حفر و تجهیز نامناسب چاه و نیز بهره برداری غیر اصولی از چاه ها اشاره کرد.
لذا سیاست شرکت بر این قرار گرفت که در بخش نظارت بر حفر، لوله گذاری، گراول پکینگ و موارد مشابه با چاهها از همکاری بخش غیر دولتی استفاده کند.
مهندس سید محسن حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی معدن دارای پتانسیل مناسبی بود مذاکرات مقرر در این زمینه صورت گرفت و در آن روش های کار، نظارت و مبالغ حق الزحمه، نحوه رسیدگی به تخلفات احتمالی ناظرین، نحوه آموزش و مسائلی از این دست مورد بررسی وتوافق قرار گرفت  و در سال 1387 تفاهم نامه ای مبادله گردید و اصل موضوع الزام مالکین به انعقاد قرارداد با سازمان نظام مهندسی معدن نیز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به تصویب رسید.
کارشناسان داوطلب عضو نظام مهندسی معدن دوره آموزشی را گذراندند و در آزمون های کتبی و عملی و شفاهی شرکت کردند و قبول شدگان با اعطای گواهینامه به کار نظارت بر حفر و تجهیز چاه های عمیق مشغول شدند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: کمیته ای مشترک از آب منطقه ای و سازمان نظام مهندسی معدن بر نحوه عملکرد تفاهم نامه ها نظارت می کنند، لذا با توجه به مطلوب بودن این همکاری ها گزینه های دیگری مد نظر شرکت قرار گرفت که از جمله استفاده از خدمات کارشناسان نظام در امر ساماندهی رودخانه ها و برداشت مصالح مازاد بود.
وی افزود: این مورد نیز پس از انجام جلسات و هماهنگی های متعدد و مبادله تفاهم نامه و انجام آموزش های لازم به سرانجام رسید و در حال حاضز نیز با کیفیت مطلوب در حال انجام است.
در ادامه دکترمنصور خواجه  رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان و  مهندس رمضانعلی مقدم  رئیس سازمان مدیریت بحران گلستان  وعضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن ضمن تشریح نحوه عملکرد از همکاری فی ما بین شرکت آب منطقه ای گلستان تشکر کردند.
گفتنی است شرکت آب منطقه ای در حال بررسی گزینه های دیگر همکاری های مشترک است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .