عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 100 دستگاه ناوگان اتوبوس بین شهری گلستان به سامانه سپهتن مجهز شده اند.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

100 دستگاه ناوگان اتوبوس بین شهری گلستان به سامانه سپهتن مجهز شده اند.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: 100 دستگاه ناوگان اتوبوس های بین شهری استان گلستان به منظور ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان مسافربری به سامانه سپهتن مجهز شده اند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان- قربانعلی روحی رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ذر گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: 100 درصد اتوبوس های بین شهری این استان تا پایان دی ماه به این سامانه مجهز خواهند شد.

 وی در ادامه افزود: کنترل عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافربری، از دغدغه های مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و در سالهای اخیر سیستم های متعددی به منظور ارتقاء ایمنی راه ها طراحی و اجرا شده است.

 روحی با بیان اینکه ایمنی راه‌ها و جاده‌های کشور نقش به ‌سزایی در امنیت و آسایش مردم دارد، افزود: در طی سال های اخیر در جهت افزایش ایمنی راه ها دوربین‌های کنترل سرعت، سامانه‌های تردد شمار، تابلوهای هشدار و اطلاع‌رسانی و سامانه کنترل سرعت برای ناوگان اتوبوس‌های مسافربری عمومی مطرح و حتی اجرا شده است.

 وی تصریح کرد: این سامانه با نصب دستگاه مخصوص داخل ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و مینی‌بوس‌ها با هدف برقراری ارتباط پایدار با خودرو، فعال می‌شود که مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره ای ردیابی است و از این طریق موقعیت و سرعت خودرو محاسبه می شود.

 رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان مزیت های دستگاه سپهتن را عدم لزوم مراجعه راننده به پاسگاه پلیس راه به صورت فیزیکی و جلوگیری از اتلاف زمان راننده و مسافران، اعمال محدودیت های زمانی و سرعتی به صورت دقیق بر راننده در هنگام رانندگی عنوان نمود.

 وی ایجاد زیرساخت مناسب جهت شناسایی رانندگان متخلف و اعمال قانون بصورت کاملا مشخص در زمان مناسب، ارائه گزارشات آنلاین به شرکت های مسافربری جهت کنترل دقیق و لحظه به لحظه ناوگان خودرویی از دیگر مزایای این طرح دانست. میقانی با بیان اینکه تمام اطلاعات خودرو از قبیل مشخصات راننده، تخلفات، سرعت مجاز به وسیله سامانه هوشمند سپهتن ارزیابی می شود؛ افزود: یک دوربین مجهز به سنسور بالای سر راننده نصب شده است و تمام حرکات خطرساز از سوی راننده را ضبط می کند.

 رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه هماهنگی های لازم جهت مانیتورینگ و کنترل سامانه با پلیس راه صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین کلاس های آموزشی برای رانندگان به جهت نصب دستگاه سپهتن توسط این اداره کل برگزار شده است .​

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .