عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید بیش از 18 هزار تن ماهیان گرمابی در استان گلستان


تولید بیش از 18 هزار تن ماهیان گرمابی در استان گلستان

 معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: پیش بینی می شود امسال نزدیک به 18 هزار و 500 تن ماهی گرمابی در استان تولید شود که از این میزان تاکنون 60 درصد آن برداشت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر تصریح کرد: پرورش ماهیان گرمابی مزارع و آبندان ها در سطحی به مساحت 5000 هکتار در استان انجام می شود که در سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص گونه های مختلف ماهیان گرمابی در استان بیان داشت: انواع مختلف گونه های ماهیان گرمابی از جمله کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد در استان در حال پرورش است که از 2 سال پیش نیز نسل جدیدی ازکپور ماهیان با همکاری مرکز تحقیقات شیلات و به وسیله ی شرکت ران وارد استان شد و پس از پیگیری بچه ماهیان بین پرورش دهندگان توزیع گردید که خوشبختانه از رشد مناسبی برخوردار بوده است و پرورش دهندگان نیز از نتیجه کار راضی بودند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان در پایان با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره به پرورش دهندگان اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و عملی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی، سازمان شیلات ایران تسهیلات کم بهره به پرورش دهندگان اعطا می کند که هدف از پرداخت این تسهیلات با توجه به مشکلات آب شیرین در استان ، مکانیزاسیون کردن تولید و افزایش تولید در واحد سطح می باشد که از پرورش دهندگان عزیز تقاضا داریم با دریافت این تسهیلات تولید محصول خود را افزایش دهند.

گفتنی است استان گلستان رتبه 4 کشور در زمینه پرورش ماهیان گرمابی را داراست که در این زمینه برای 4000 نفر نیز در استان اشتغال زایی صورت گرفته است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 776
  • کد خبر : 28451