عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۵۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید گلستان پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۵۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید گلستان پرداخت شد

۵۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید گلستان پرداخت شد

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۵۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید در گلستان پرداخت‌شده است.

حسینقلی قوانلو شامگاه پنج‌شنبه در نوزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: این میزان تسهیلات برای احیاء و کارگشایی در امر تولید به ۵۲۴ طرح و بنگاه تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط در گلستان پرداخت‌شده است.

وی افزود: ۹۷ درصد از واحدهای صنعتی استان گلستان واحدهای صنعتی کوچک هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: یک هزار و ۵۲۸ واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت‌نام کردند که پرداخت تسهیلات به ۹۳۷ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب و این واحدها برای دریافت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.

وی به تعداد تسهیلات پرداخت‌شده از سوی بانک‌ها اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۲۹۳ واحدهای معرفی‌شده کارگروه ستاد تسهیل توانسته‌اند حدود ۳۶۹ میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کنند.

گلستان مقام چهارم پرداخت تسهیلات در کشور

قوانلو با اشاره به اینکه استان گلستان چهارمین استان در کشور ازنظر پرداخت تسهیلات برای احیاء واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات پرداخت‌شده مربوط به بانک ملی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: همچنین ۲۳۱ واحد و بنگاه اقتصادی استان با مراجعه مستقیم به بانک‌ها توانسته‌اند ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

قوانلو اضافه کرد: تاکنون درمجموع ۵۲۴ طرح و بنگاه تولیدی و اقتصادی استان حدود ۵۹۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: گلستان ازنظر میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید بعد از استان‌های فارس، اصفهان و گیلان قرار دارد و لرستان و مازندران در جایگاه بعدی بعد از گلستان قرار دارند.

وی همچنین گفت: تاکنون بازدید گروه‌های نظارتی از ۸۲ بنگاه و واحد اقتصادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، انجام‌شده و درمجموع ۵۸۹ اشتغال از یک هزار و ۵۰۰ شغل ایجادشده در دو سه ماه اخیر تائید شده‌اند.

به گفته قوانلو از ۵۸۹ شغل ایجادشده در بنگاه‌های اقتصادی که تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند، ۴۲۵ نفر بیمه‌شده‌اند و ۱۶۴ نفر هنوز تحت پوشش بیمه نیستند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 779
  • کد خبر : 28680