عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیت 18 شرکت حمل و نقل بین‎المللی در استان گلستان

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل جاده ای گلستان:

فعالیت 18 شرکت حمل و نقل بین‎المللی در استان گلستان

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‎الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان گفت: مرکز اصلی فعالیت 18 شرکت حمل و نقل بین‎المللی در استان گلستان است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان- عبدالحمید قوچاقی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‎های حمل و نقل بین‎المللی توان حمل و جابجایی محموله‎های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را در پهنه جغرافیایی استان و حتی خارج از استان را دارند.

 وی نظارت، کنترل و اجرای سیاست‎های بخش حمل و نقل بین‎المللی را جزو مولفه‎های راهبردی دانست و تصریح کرد: شرکت‎های حمل و نقل بین‎المللی و ناوگان ایرانی و خارجی در سطح کشور و استان گلستان در حال تردد و فعالیت تجاری و بازرگانی هستند.

 این مقام مسئول افزود: یک مجموعه تیمی منسجم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرکات، نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده‎ای و بسیاری از تشکل‎های صنفی کارفرمایی غیرانتفاعی برای روان‎سازی امر صادرات، واردات و ترانزیت در استان فعال هستند.

 قوچاقی بیان کرد: رویه‎های متعددی در زمینه کارهای بازرگانی و تجاری در سطح دنیا انجام می‎شود مخصوصا در جمهوری اسلامی، منطقه و پهنه جغرافیایی استان گلستان مباحث صادرات، واردات و رویه ترانزیت انجام می‎شود.

 وی در خصوص رویه ترانزیت گفت: رویه ترانزیت یعنی اینکه محموله‎ای که مبدأ بارگیری و مقصد تخلیه در جمهوری اسلامی نیست و در کشور دیگری بارگیری و در کشور ثالث تخلیه می‎شود مجموعه‎ای که می‎خواهند این کار را انجام دهند حتما باید نسبت به تاسیس شرکت حمل و نقل بین‎المللی اقدام کنند.

 رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‎الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان افزود: سازمان حمل و نقل با توجه به یکسری ضوابط، مقررات و آئین‎نامه‎ها به این مهم تاکید دارد کسانی که متقاضی تاسیس شرکت حمل و نقل هستند با یک روندی اجازه فعالیت در بخش حمل و نقل بین‎المللی هستند.

 قوچاقی ابراز کرد: شرکت‎های حمل و نقل جمهوری اسلامی با توجه به اینکه عضو کنوانسیون‎ها و پروتکل‎ها است طبق قاعده‎ای اسناد حمل را صادر می‎کند و راننده زیرپوشش را جذب می‎کند و برای راننده دفترچه خروج می‎گیرد، راننده حتما باید وسیله نقلیه‎اش ترانزیت باشد.

 وی افزود: مدیران شرکت‎های حمل و نقل باید رانندگان وسایل نقلیه را توجیه کنند که اگر فعالیتی در رویه بین‎المللی قرار است انجام دهند از اطلاعات اولیه برخوردار باشند، اگر می‎خواهند در پهنه جغرافیایی یک کشور دیگر ورود کنند نیاز به یکسری قراردادها، کنوانسیون‎ها و پروتکل‎ها است.

 این مقام مسئول گفت: اکثر فعالیت شرکت‎های حمل و نقل بین‎المللی به کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان و تاجیکستان انجام می‎شود.

 قوچاقی بیان کرد: اگر رونق اقتصادی، امنیت و فراغ خاطر بین تجار چند کشور برقرار شود یقینا مصرف اوراق و اسناد بین‎المللی افزایش خواهد یافت و ما نیز به دلیل اینکه عضو بسیاری از کنوانسیون‎ها هستیم تلاش می‎کنیم رونق اقتصادی و بسترهای آن را در کشور ایجاد کنیم.

 وی با اشاره به نقش منطقه ویژه اقتصادی و پایانه‎های مرزی اینچه‎برون تصریح کرد: تاکید به وجود چنین مناطقی باعث تسهیل بازرگانی بین‎المللی می‎شود.

 رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‎الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان افزود: افرادی که به عنوان راننده حرفه‎ای در بخش حمل و نقل جاده‎ای می‎خواهند فعالیت کنند در بدو ورود باید در قالب شرکت‎های حمل و نقل باید در دوره‎های آموزش اجباری شرکت کنند.

 قوچاقی، نداشتن اعتیاد و سلامت جسمانی را جزء فاکتورهایی دانست که رانندگان حرفه‎ای از آن برخوردار باشند و گفت: در بخش حمل و نقل بین‎المللی داشتن ویژگی‎های خاص از جمله آشنایی با قوانین و مقررات کشور همسایه و کشور هدف بسیار مهم است.

 وی بیان کرد: رانندگانی که در بخش حمل و نقل بین‎المللی کار می‎کنند سفیران نظام جمهوری اسلامی هستند همانطور که یک قهرمان المپیک باعث برافراشته شدن پرچم سه رنگ ایران در نقاط بین‎المللی می‎شود یک راننده بین‎المللی نیز در یک فعالیت بازرگانی می‎تواند تا همان اندازه معرف جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .