عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دریافت نشان بین المللی صنایع دستی از شورای جهانی صنایع دستی توسط هنرمند گلستانی

موفقیتی دیگر برای صنایع دستی استان گلستان ؛

دریافت نشان بین المللی صنایع دستی از شورای جهانی صنایع دستی توسط هنرمند گلستانی

دریافت نشان بین المللی صنایع دستی از شورای جهانی صنایع دستی توسط هنرمند گلستانی

 در مراسمی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هنرمند گلستانی نشان کیفیت بین المللی صنایع دستی از شورای جهانی صنایع دستی را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل این دستگاه با اعلام این خبر تشریح کرد: در مراسمی با حضور دکتر احمدی پور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، دکتر نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور، مدیران کل استان ها و جمعی از هنرمندان کشور ، جاجیم زیارت اثر میترا بی باکیان توسط شورای جهانی صنایع دستی نشان کیفیت بین المللی محصولات صنایع دستی را کسب کرد.

 کریمی افزود: در این مراسم که از سراسر کشور 8 اثر برگزیده و معرفی گردید پادری جاجیم زیارت با طرح و نقش سنتی و اصیل موفق به کسب این عنوان شد.

 وی توضیح داد: داوری نشان کیفیت بین المللی محصولات ( مهر اصالت) ، هر دوسال توسط شورای جهانی صنایع دستی برگزار و از بین آثار برگزیده داوری نشان ملی ، آثاری که دارای ارزش بین المللی می باشند انتخاب و نشان کیفیت بین المللی محصولات صنایع دستی را دریافت می نمایند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: مهمترین هدف این داوری ترویج و فرهنگ سازی استفاده از محصولات صنایع دستی در جامعه، افزایش خلاقیت و ارتقا درآمد هنرمندان بوده و از جمله شاخصه های انتخاب آثار برگزیده طبیعی بودن مواد اولیه، قیمت مناسب، طرح و نقش سنتی، ابتکار و خلاقیت با حفظ ارزش های فرهنگی می باشد.

 گفتنی است استان گلستان تا کنون موفق به کسب 9 نشان بین المللی کیفیت محصولات صنایع دستی گردیده است.

 

دریافت نشان بین المللی صنایع دستی از شورای جهانی صنایع دستی توسط هنرمند گلستانی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .