عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرمایه گذاری 646 میلیارد تومانی در صنعت گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌گلستان:

سرمایه گذاری 646 میلیارد تومانی در صنعت گلستان

سرمایه گذاری 646 میلیارد تومانی در صنعت گلستان

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از سرمایه گذاری646میلیارد تومانی در صنعت گلستان در طول دولت تدبیر و امید خبر داد .

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی‎قوانلو در مراسم افتتاح کارخانه بهاران پیمان گلستان در شهرک صنعتی کردکوی که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، استاندار گلستان ، مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی استان برگزار گردید، گفت: در دولت یازدهم 180 واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری 564 میلیارد تومان و اشتغالزایی 3228 نفر راه اندازی شده اند .

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود : همچنین در این مدت 65 واحد صنعتی استان پروانه طرح توسعه دریافت نموده اند ، که میزان سرمایه گذاری آنها 100 میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها 1050 نفر بوده است .

 وی اضافه کرد: در مجموع در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 646 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در گلستان صورت پذیرفته که 18 درصد کل سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان گلستان در این مدت است .

 به گفته قوانلو ، رتبه ارزش افزوده بخش صنعت استان در ابتدای دولت یازدهم 27 بود که این رتبه در سال 94 به 20 و 95 به 19 ارتقاء یافت .

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: به همت دولت خدمتگزار در سالجاری از محل طرح رونق تولید 425 میلیارد تومان و از محل سایر منابع بانکی 230 میلیارد تومان و در مجموع 655 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت گردید ، که این رقم بی سابقه ترین تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی استان بوده است و آثار این اقدام را براحتی در رونق شهرکهای صنعتی استان می توان مشاهده نمود .

قوانلو ابراز داشت: در سالجاری 33 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که تمامی این جلسات به ریاست شخص استاندار بوده است و نتیجه حضور شخص اول استان در این جلسات کسب رتبه ششم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان بوده است .

 وی با بیان این که صنعت به تسهیلات بانکی وابسته است ، از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا برنامه موفق رونق تولید سال آینده هم تداوم داشته باشد .

 قوانلو گفت : بخش صنعت بخاطر این که در شرایط بد اقتصادی کشور تحت فشار بوده ، حال نیاز دارد که مانند یک بیمار چند سالی تحت مراقبت و رسیدگی دولت قرار گیرد و در صورت تداوم تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در سه چهار سال آینده یقینا شاهد رونق این بخش مهم اقتصادی کشور در سالهای آتی خواهیم بود .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 798
  • کد خبر : 30617