عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین کمیته متناظر ایزو در گرگان مستقر شد


دومین کمیته متناظر ایزو در گرگان مستقر شد

دومین کمیته متناظر ایزو در گرگان مستقر شد

مدیرکل استاندارد گلستان از استقرار دومین دبیرخانه کمیته متناظر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پس از استقرار کمیته متناظر 218TC خبر داد.

محمود فرمانی در جلسه ای با حضور جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: پیرو اعلام آمادگی معاونت پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی گرگان جهت استقرار دبیرخانه کمیته فنی متناظر سازه های چوبی 165TC، مدارک و مستندات و قابلیت های این دانشگاه برای استقرار کمیته مذکور در سازمان ملی استاندارد ایران بررسی شد که نتیجه آن، موافقت با استقرار دبیرخانه کمیته متناظر سازه های چوبی در این دانشگاه بود.

وی افزود: سابقه طولانی و درخشان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حوزه چوب و جنگل، وجود اساتید مجرب، دانشجویان دوره دکترا در رشته صنایع چوب و جنگل، شرائط اقلیمی و نیز وجود واحدهای تولیدی برتر در این صنعت، موجب شد که با استقرار کمیته در استان گلستان موافقت گردد.

دبیر شورای استاندارد گلستان با اعلام این مطلب که عضویت ایران در ایزو O Member یا نظردهنده است، در خصوص وظایف کمیته متناظر گفت: اصلی ترین وظیفه این کمیته، بررسی متن پیش نویس استانداردهای بین المللی و ارائه نقطه نظرات بر روی آن است.

وی افزود: اهمیت این کمیته ها زمانی مشخص می شود که بدانیم اساس تجارت جهانی بر اساس استانداردهای بین المللی است و مشارکت در تدوین این استانداردها می تواند در دفاع از منافع کشورمان جهت حضور در بازارهای جهانی موثر باشد.

فرمانی در ادامه گفت: ما بعضاً در پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی یا اِعمال نظر بر روی فراورده ای، کوتاهی می کنیم و در نتیجه، کشورهای دیگر که تولیداتشان از کیفیتی در سطح ما برخوردار نیست، استاندارد بین المللی را مطابق کیفیت خودشان تعریف می کنند.

مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به اینکه اعضای هیات رئیسه کمیته های متناظر می توانند در تدوین استانداردهای ملی مربوط به رشته تخصصی کمیته نیز شرکت کنند گفت: استقرار دو کمیته متناظر دیگر در استان که شامل220TC لوله های برودتی و 270TC ماشین آلات لاستیک و پلاستیک می باشد، در دست بررسی است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .