عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری آزمون جامع مدیریت فنی و راهنمایان گردشگری در استان گلستان


برگزاری آزمون جامع مدیریت فنی و راهنمایان گردشگری در استان گلستان

برگزاری آزمون جامع مدیریت فنی و راهنمایان گردشگری در استان گلستان

 آزمون جامع مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ایرانگردی، جهانگردی و طبیعت گردی در استان گلستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان آزمون جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان طبیعت گردی، ایرانگردی و جهانگردی، 29 بهمن ماه با حضور 69 متقاضی با همکاری معاونت گردشگری استان و بخش خصوصی در محل موسسه آموزشی آوای طبیعت گلستان به صورت همزمان با کل کشور برگزار گردید.

 رحمان فرمانی معاونت گردشگری استان گلستان گفت: متقاضيان در اين آزمون همزمان در تمامی استان های کشور جهت ورود به عرصه اجرایی صنعت گردشگری کشور به رقابت می پردازند.

 وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی و آزمون جامع را تربیت نیروی متخصص در امر گردشگری استان دانست و خاطر نشان کرد : در آزمون جامع استان گلستان 34 نفر در بخش مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، 11 نفر در بخش راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و تعداد 24 نفر در بخش راهنمایان طبیعت گردی شرکت کردند.

 رحمان فرمانی درباره منابع آزمون جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، اظهار داشت: منابع آزمون جامع شامل "شناخت صنعت گردشگری"، " بازاریابی و فروش در دفاتر خدمات مسافرتی"، "معماری ایران و جهان"، "شناخت اماکن تاریخی و باستانی"،"جغرافیای جهانگردی و نقشه خوانی" و "اکوتوریسم" است.

 وی در ادامه به نتایج این آزمون اشاره کرد و گفت: نتایج آزمون جامع در پی دوره های آموزشی کوتاه مدت که در موسسه فوق الذکر برگزار شد در پایان اسفند ماه جاری اعلام می گردد و برای کسانی که در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شده اند گواهینامه مدیریت فنی بند ب دفاتر خدمات مسافرتی وکارت بین المللی راهنمایان ایرانگردی وجهانگردی وراهنمایان طبیعت گردی صادر خواهد شد.

 معاونت گردشگری استان در پایان یاد آور شد: هم اکنون 110 نفرمدیر فنی بند ب دارای مجوز و 22نفرراهنمای گردشگری تربیت شده و دارای مجوز مشغول فعالیت می باشند که دفاتر خدمات مسافرتی وتورهای گردشگری نیز می توانند ازآنها جهت ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران استفاده نمایند.

 شايان ذکر است؛ آزمون جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گلستان در محل موسسه آموزشی آوای طبیعت گلستان به صورت همزمان با کل کشور، راس ساعت 9صبح برگزار شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .