عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تنها واحد تولید کننده ید کریستال در کشور سالانه 130 تن ید تولید می کند


تنها واحد تولید کننده ید کریستال در کشور سالانه 130 تن ید تولید می کند

 معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه با راه‌اندازي کارخانه وابسته به شرکت کانسار خزر، ايران به جمع 10 کشور توليدکننده يد در جهان پيوسته است افزود: در حال حاضر واحد فراوری موجود این شرکت که تنها واحد تولید کننده ید کریستال در کشور می باشد سالانه 130 تن ید تولید می کند .

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، مهندس طلوعیان گفت : این مقدار ید تولید شده علاوه بر تأمین نیاز داخلی به چند کشور خارجی نیز صادر می گردد .

 وی اظهار داشت : ماده معدني يد براي نخستين بار در ايران در 27 کيلومتري شمال شهرستان آق قلا از اعماق 1200 متري زمين، استخراج شده و هم اکنون، بهره برداري از اين محصول در قالب شرکت کانسار خزر در استان گلستان در حال انجام است که اين ماده را براي مصارف مختلف از جمله پزشکي و داروسازي و صنايع پتروشيمي فرآوري مي کند.

 مهندس طلوعیان افزود : واحد فراوری شماره دو این شرکت با ظرفیت 100 تن تولید در سال و با سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 40000 متر مربع و با اشتغالزایی 20 نفر در آبان ماه سالجاری به بهره برداری می رسد .

 طلوعیان اظهار داشت : با راه اندازی این واحد ظرفیت تولید ید در کشور به 230 تن در سال خواهد رسید .

 لازم بذکر است شرکت کانسار خزر بعنوان واحد نمونه صنایع معدنی از استان گلستان از جمله برگزیدگانی بود که لوح تقدیر و تندیس خود را از دستان رئیس جمهور در مراسم روز صنعت و معدن دریافت نمود .

 كارخانه تولید ید کانسار خزر در ۲۷ كيلومتري شمال آق‌قلا و در نزديكي مرز اينچه برون واقع شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 2427
  • کد خبر : 3320