عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشد 31 درصدی صادرات استان گلستان طی 7 ماهه ابتدای سالجاری

قوانلو خبر داد:

رشد 31 درصدی صادرات استان گلستان طی 7 ماهه ابتدای سالجاری

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان از رشد 31 درصدی صادرات استان طی 7 ماهه ابتدایی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان حسینقلی قوانلو گفت: در 7 ماه نخست سالجاری 565100 تن کالا به ارزش بیش از 212 هزار دلار از استان گلستان صادر شده است ، که از نظر ارزشی 31 درصد و از نظر وزنی 27 درصد نسبت به 7 ماه نخست سال پیش رشد داشته است .

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان افزود : با توجه به هدفگزاری 350 میلیون دلاری برای صادرات استان در سال 1393 خوشبختانه طی هفت ماه گذشته از برنامه جلوتر هستیم ، و امیدواریم با ادامه این روند به صادراتی بیشتر از هدف پیش بینی شده دست یابیم .

 قوانلو همچنین با اشاره به رشد 31 درصدی صادرات محصولات تولیدی استان در این مدت گفت: در 7 ماهه سالجاری صادرات محصولات تولیدی استان به میزان 132 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که این عدد 5/101 میلیون دلار بوده رشدی 31 درصدی را نشان می دهد و این نشاندهنده تلاش مضاعف واحدهای تولیدی استان است .

وی در خصوص رتبه صادرات محصولات تولیدی استان در کشور گفت: در هفت ماهه نخست سال گذشته رتبه استان در این بخش 22 بود که با تلاش صنعتگران ، تجار و بازرگانان استان این عدد در 7 ماهه سالجاری به 17 رسیده است .

قوانلو افزود : فرآورده های لبنی ، سازه های فلزی ، لوله پلی اتیلن ، میلگرد ، گوشت مرغ ، رب ، خوراک دام ، درختچه های زینتی ، اشیای بتونی و سیمان اقلام عمده صادراتی استان بوده اند که سیمان ، خوراک دام و گوشت مرغ بیشترین رشد صادراتی را داشته اند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به صادرات این کالاها به 17 کشور گفت : بیشترین میزان صادرات استان در این مدت به کشور ترکمنستان به میزان حدود 99 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است .

 همچنین پس از کشور ترکمنستان بیشترین میزان صادرات استان به کشورهای عراق با 6/47 میلیون دلار و 43 درصد رشد ، افغانستان با حدود 15 میلیون دلار و 43 درصد رشد و قزاقستان با حدود 5 میلیون دلار و 74 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1129
  • کد خبر : 3363