عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان رتبه ششم کاهش تلفات جاده ای را در کشور کسب کرد

با آموزش موتورسواران و عابرین پیاده طی سالیان اخیر:

استان گلستان رتبه ششم کاهش تلفات جاده ای را در کشور کسب کرد

استان گلستان رتبه ششم کاهش تلفات جاده ای را در کشور کسب کرد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: با برگزاری دوره های آموزشی ویژه موتورسواران و عابرین پیاده، این استان توانست در سال گذشته رتبه ششم کاهش تلفات جاده ای برون شهری را در این بخش در کشور کسب کند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان،"علی زینلی" در حاشیه برگزاری سیزدهمین گردهمایی ارتقای فرهنگ تردد موتورسواران به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل، گفت: در سال گذشته مجموع تلفات جاده ای استان 15 درصد کاهش داشته که 21 درصد مربوط به موتورسواران و 30 درصد متعلق به عابرین پیاده بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ارتقای فرهنگ موتورسواران و عابرین پیاده، اداره کل برای رانندگان ادوات و وسایل نقلیه کشاورزی نیز دوره های آموزشی را در همین زمینه برگزار می کند و نصب شبرنگ احتیاط را بر روی این وسایل جهت دیده شدن آنها در طول مسیر انجام می دهد.

 به گفته زینلی، آموزش موتورسواران و عابرین پیاده از نیمه دوم سال 90 در دستور کار اداره کل قرار گرفته و بصورت مستمر در طول چند سال اخیر در حال انجام است که نتایج ثمربخشی داشته که مهمترین آن، کاهش تلفات جاده ای استان در این بخش بوده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل اضافه کرد که در سیزدهمین گردهمایی ارتقای فرهنگی ایمنی تردد موتورسوران و عابرین پیاده که خردادماه جاری با حضور مسوولان محلی، اهالی روستا و مدیرکل دستگاه اجرایی متبوع در روستای پنج پیکر شهرستان بندرترکمن برگزار شد، 240 عدد کلاه ایمنی در بین موتورسواران اهدا شد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .