عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نصب و آموزش سامانه سپهتن در بخش اتوبوسرانی گلستان


نصب و آموزش سامانه سپهتن در بخش اتوبوسرانی گلستان

نصب و آموزش سامانه سپهتن در بخش اتوبوسرانی گلستان

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، برای ناوگان مسافربری گلستان در بخش اتوبوس نصب و اجرا شده است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان،"قربانعلی روحی" در گفت و گویی خبری اظهارکرد: در این سامانه، دستگاهی بر هر اتوبوس نصب شده که مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره ای ردیابی بوده و ضمن برقراری ارتباط پایدار با خودرو، از این طریق موقعیت خودرو با بیشترین دقت و سرعت محاسبه می شود.

وی به قابلیت های این سامانه اشاره کرد و گفت: تخلفات رانندگی آنلاین و لحظه‌ای به راننده به صورت پیامک ارسال می‌شود و به پلیس کمک می‌کند که حرکات راننده از طریق دوربینی که در داخل اتوبوس نصب است، به صورت لحظه ای، کنترل شود.

روحی با اشاره به اینکه سامانه سپهتن قابلیت تغییر اطلاعات توسط رانندگان ناوگان را مرتفع نموده است و در صورت اقدام به تغییر، توسط پلیس راه قابلیت گزارش گیری دارد، ادامه داد: راننده قبل از حرکت، گواهینامه را در داخل سامانه مذکور قرار داده و بر اساس بانک اطلاعاتی موجود، مدارک و سوابق راننده، مجاز و غیرمجاز بودن، میزان کارکرد وی در رانندگی، سرعت ها و توقف های غیرضروری، تخلفات رانندگی، سوابق خودرو، معاینه فنی، مسیر و زمان حرکت، مبدا و مقصد و... نشان داده می شود.

به گفته روحی، رانندگان ناوگان مسافربری در بخش اتوبوس استان گلستان برای افزایش ایمنی عبور و مرور، آموزش های لازم مربوط به این سامانه و شیوه های رعایت هرچه بهتر حقوق شهروندان را در حوزه حمل و نقل با برگزاری دوره های آموزشی فرا گرفتند.


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .