عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی اثرات زیست محیطی طرح تامین آب به مجتمع پرورش میگو گمیشان

با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان صورت گرفت؛

بررسی اثرات زیست محیطی طرح تامین آب به مجتمع پرورش میگو گمیشان

 

 

 

 

 

بررسی اثرات زیست محیطی طرح تامین آب به مجتمع پرورش میگو گمیشان

طی جلسه ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران و کارشناسان ادارات کل شیلات و محیط زیست استان، طرح تامین و انتقال آب به مجتمع پرورش میگو گمیشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات استان، مدیر کل شیلات گلستان در این جلسه با اشاره به تاثیر گذاری مثبت مجتمع پرورش میگو گمیشان در سطح کشور گفت: میزان تولید میگو در این مجتمع در مدت زمانی اندک در سطح کشور از 140 تن به 1100 تن رسیده است که این امر گویای تاثیر گذاری مثبت این مجتمع در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در سطح استان و کشور می باشد.
مهندس سید جواد قدس علوی با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات مطرحه در این جلسه احداث کانال آبرسان sc2 بوده است بیان داشت: ایجاد این کانال که در امتداد کانال sc1 می باشد و در جهت بهبود کمی ـ کیفی وضعیت آبرسانی به مجتمع پرورش میگو گمیشان امری ضروری است که امیدواریم با همکاری محیط زیست به زودی این کانال احداث شود. چرا که با احداث آن گام دیگری در جهت توسعه مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشته خواهد شد.

وی در خصوص مسائل مطرح شده در این جلسه تصریح کرد: از مهم ترین مسائلی که در این جلسه مطرح شده می توان به مسدود نمودن برخی از کانال های خروجی تالاب در ضلع غربی، انجام مطالعات در زمینه نحوه تامین آب برای فازهای بعدی پروه و ایجاد دایک خاکریز با عرض مناسب یا لوله گذاری جهت حفظ ارتباط هیدرولیکی آب دریا با تالاب در دو طرف کانال شرقی ـ غربی اشاره کرد که تمامی این موارد پس از بررسی های لازم توسط اداره کل شیلات و محیط زیست استان اجرایی خواهد شد.

مهندس قدس علوی گفت: با توجه به ثقلی بودن پساب ورودی سایت به تالاب،در این جلسه مصوب گردید در صورت لزوم برقراری جریان آب، ایستگاه پمپاژ برای تداوم جریان آب از سوی اداره کل محیط زیست پیش بینی و اعتبارات مورد نیاز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست شود. همچنین بررسی و اجرای لوله گذاری بر روی کانال های شمالی و جنوبی با نظر کارشناسان اداره کل شیلات و محیط زیست استان انجام خواهد شد. گفتنی است در ابتدای این جلسه طی گزارشی مسائل فنی احداث کانال آبرسان sc2 توسط مشاور طرح به صورت مبسوط ارائه شد و حاضرین در جلسه نقطه نظرت خود را پیرامون اجرایی شدن این طرح بیان کردند.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 569
  • کد خبر : 35932