عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بندرگز


اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بندرگز

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بندرگز

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بندرگز با حضور فرماندار و اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، فرماندار شهرستان بندرگز در این جلسه گفت: آمار و اطلاعات مناسبی در خصوص آخرین وضعیت منابع آبی شهرستان ارائه شد و با توجه به کاهش نزولات جوی و رواناب رودخانه و برابر گزارش های امور آب، افت تراز آب زیرزمینی، مبحث مدیریت بهینه از منابع آب بایستی از طریق اصلاح الگوی مصرف در همه بخش ها، نصب کنتورهای هوشمند حجمی، آموزش و اطلاع رسانی،برخورد با چاه های غیر مجاز و..با جدیریت پیگیری شود.
میرزایی افزود: دستورالعمل های اجرایی شورای حفاظت از منابع آب بایسی مرحله به مرحله اجرا شود.
رئیس اداره منابع آّب شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در این جلسه ضمن ارائه آماری از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی در سال گذشته و نیز فعالیت های انجام گرفته در سه ماه اول سال 96 در زمینه احیا و تعادل بخشی بر لزوم اصلاح الگوی مصرف و عدم تحویل سوخت به چاههای غیر مجاز دارای اضافه برداشت، قطع برق چاههای غیر مجاز و چاه های اضافه برداشت تاکید کرد.
مهندس حسن درویشی بیان کرد: اداره برق نباید بدون هماهنگی با اداره منابع آب شهرستان اقدام به جمع آوری کنتورهای هوشمند آب و برق نماید.
در ادامه مدیران جهاد کشاورزی،آب و فاضلاب شهری و شرکت توزیع برق به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان مقرر شد اداره امور منابع آب جهت شناسایی چاه های غیر مجاز وچاه های دارای اضافه برداشت و برخورد قانونی اقدام و نتیجه را در جلسه بعدی گزارش نماید. امور توزیع نیروی برق شهرستان بدون هماهنگی امور آب از جمع آوری کنتورهای هوشمند آب و برق خوددارای نماید و امور آب وجهاد کشاورزی نیز جهت عدم تبدیل چاه های بتنی مجاز به چاه های عمیق ونیمه عمیق در جهت صیانت از منابع آب زیرزمینی پیگیری و اقدام نمایند.
ایجاد آّب بندان و حوضچه های تغذیه مصنوعی در شهرستان، اقدامات ترویجی کاهش شالی، شناسایی چاه های صنعتی که تغییر کاربری داده اند و هماهنگی جهت اجرای احکام صادره از سوی مراجع قضایی و هماهنگی با فرمانداران و بخشداران از جمله مصوبات این جلسه بود.

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بندرگز

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .