عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 برگزار شد


جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 برگزار شد

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 برگزار شد

 جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 با حضور مهندس مروتی قایم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان ۱۳۹۶ و دومین جلسه کارگروه گردشگری گلستان امروز دوشنبه 23 مرداد 1396 با حضور مهندس مروتی قایم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و معاون  هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مهندس ابراهیم کریمی دبیر ستاد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیران کل ، فرمانداران و روسای ستاد خدمات سفر شهرستان ها در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

مهندس ابراهیم کریمی با بیان اینکه در تابستان امسال تاکنون استان گلستان شاهد اقامت ۳۰۳,۳۸۰ نفر بوده است افزود: از این تعداد 7561 نفر در هتل، 342 نفر در مهمان پذیر ها، 1590 نفر در هتل آپارتمان، 74475 نفر در خانه مسافر، 160313 نفر اقمات موقت در چادر ، کمپ و ... ، 33370 نفر در مدارس و 22650 نفر در سایر نهاد ها و ... اقامت داشتند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: بیشترین اقامت  را  شهرستان های علی آباد کتول با ۹۱۸۲۷ نفر , شهرستان گرگان با ۷۱۹۹۲ نفر و شهرستان گالیکش با ۴۷۰۶۶ نفر به خود اختصاص داده اند.

کریمی ادامه داد: بیشترین بازدید از جاذبه های شهرستان های استان در تابستان امسال ، به ترتیب از شهرستان علی آباد کتول با ۴۵۵۸۷۰, شهرستان بندر ترکمن ۲۸۸۴۳۳, شهرستان گرگان ۱۰۷۵۵۱ و شهرستان گنبد کاووس با بازدید ۱۰۴۷۱۰ نفر بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که در استان وجود دارد پیش بینی میشود در آغاز شهریور ماه شاهد حضور گردشگران بیشتری در استان باشیم.

همچنین در این جلسه مهندس مروتی قایم مقام  ستاد اجرایی خدمات سفر و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت:  اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بعنوان دبیرخانه ستاد ، برنامه های فرهنگی متنوع و ویژه ای جهت ماندگاری و افزایش مسافران و گردشگران نوروزی به استان برنامه ریزی و اجرا کرد که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

مروتی با بیان اینکه امسال شاهد آماری دقیق و بروز بودیم افزود: آمارسازی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود ندارد و در این دولت تلاش شده است  آمار به روز و دقیق باشد که در زمان  مدیریت مهندس کریمی ما شاهد ارایه آمار به روز و واقعی بودیم.

او اضافه کرد: آمارها امسال برای اولین بار به صورت تفکیک شهرستانها اعم از جاذبه های فرهنگی، گردشگری میزان اقامت در کمپ ها و مدارس، هتل ها و مناطق نمونه گردشگری استان بوده که آمارهایی به روز و واقعی است

مهندس مروتی ادامه داد: گردشگری روستایی در ایام نوروز فعالیت بسیار خوبی داشته و ما شاهد استقبال چشمگیر گردشگران و مسافران نوروزی در این ایام بودیم.

قایم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان تصریح کرد:  امسال ساماندهی خوبی در جهت جمع آوری کارتن به دست ها صورت گرفت و ما باید به سمت این مسیر برویم که همه آنها را ساماندهی و تحت کنترل و نظارت خود در آوریم.

او افزود: شهرداری ها باید فضایی را برای ایجاد کمپینگ در نظر بگیرند تا بتوانیم آنها را  ساماندهی کنیم و  این کمپینگ ها باید در جاهای مناسب ایجاد گردد تا در صورت حوادث غیر مترقبه بتوانیم اقدامی سریع داشته باشیم.

مهندس مروتی گفت: شهرستانهای استان گلستان پتانسیل های گردشگری فراوانی دارند که باید ظرفیت سنجی کرد تا بتوانیم مسافران و گردشگران بیشتری را جذب کنیم.

معاون  هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان گفت: ما باید کم کم به سمتی پیش برویم که اسکان مسافران را به بخش خصوصی بسپاریم و دولت باید در این جهت تلاش بیشتری نماید چرا که اسکان مسافران در مدارس آموزش و پرورش باعث رکود در تاسیسات گردشگری کشور و استان می گردد.

شایان ذکر است از برترین های  ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۳۹۶  اعم از فرمانداران برتر ، شهرداران برتر و کمیته های ستادی برتر تقدیر شد.

همچنین روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان به ارایه گزارش از عملکرد ستاد تاکنون پرداختند.

 

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 برگزار شد

 

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 برگزار شد

 

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 برگزار شد

 

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه تابستان 1396 برگزار شد

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .