عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مجموعه آبشارهای رویایی اوتره استان گلستان

گلستان پایتخت اکوتوریسم ایران

مجموعه آبشارهای رویایی اوتره استان گلستان

 

 

مجموعه آبشارهای رویایی اوتره استان گلستان

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان  مجموعه آبشارهای  اوتره در شهرستان رامیان، بخش فندرسک، شهر خان ببین ، دهستان فندرسک جنوبی،روستای شفیع اباد واقع شده است.

 

این مجموعه آبشارها در دره ای به همین نام که رودخانه اوتره از آن عبور میکند قرار دارد.

 مسیر پیاده روی این مجموعه آبشار  بسیار زیبا است و  در طول مسیر تا زیر آبشار اصلی  چندین آبشار دیگر وجود دارد که هریک زیبایی خاص خود را داشته و قابل توجه آن است که تمامی عظمت این آبشارها و رودها از چشمه ای بسیار کوچک منشا می گیرد.

آبشارهای اوتره  از چهار آبشاردیدنی و بسیار زیبا به نام های اوشرشره، او گردگر، هفت بهشت و اوتره تشکیل شده است که در ذیل به خلاصه ای از ویژگی های آنها اشاره شده است.

آبشار اوشرشره: این آبشار بر روی یک صخره سنکی کله قندی مانند که توسط خزه های پراکنده سطح آنرا پوشیده است قرار گرفته وارتفاع کلی ریزشگاه 15 متر است  و در قسمت جنوب شرقی رودخانه اوتره قرار دارد. از چشم اندازهای محیطی این آبشار زیبا وجود آبشارهای کوچک است که از مسافت 150 متر نرسیده به آبشار شروع که از دیواره های  سمت راست دره به داخل رودخانه سرازیر هستند نمای بسیار زیبا و حیرت انگیز را بر طبیعت دره ایجاد کرده است.

آبشار او گردگر: آبشار اوگردگر بر روی یک دیواره سنکی بلند قرار گرفته و ارتفاع کلی ریزشگاه 30 متر است.

آبشار هفت بهشت: در قسمت سمت راست این آبشار به فاصله کمی آبشار شگفت انگیز و پلکانی هفت بهشت قرار دارد که ارتفاع کلی ریزشگاه آن به 20 متر است که در اثر فرسایش آب در زمان آبدهی فراوان به مروزمان بصورت پلکانی در آمده است و چشم انداز فوق العاده زیبایی در محیط ایجاد کرده است. در زمان آبدهی کم به وضوح می توان سطح این اشکال پلکانی را مشاهده کرد.

آبشار اوتره: که در بالای آبشار هفت بهشت قرار گرفته و از نظر میزان آبدهی بیشتر از دیگر آبشار ها است که مسیر اصلی رودخانه اوتره را تشکیل می دهد و ارتفاع کلی ریزشگاه به 25 متر میرسد و در زمان طغیان سبب از بین رفتن صخره های سنکی می گردد و حتی موجب تخریب و فرسایش بستر رودخانه هم می شود.

 

مجموعه آبشارهای رویایی اوتره استان گلستان

 

مجموعه آبشارهای رویایی اوتره استان گلستان

 

مجموعه آبشارهای رویایی اوتره استان گلستان

 


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .