عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آشنایی بیشتر مدیران و رابطین اتوبوسرانی های گلستان با سامانه سپهتن


آشنایی بیشتر مدیران و رابطین اتوبوسرانی های گلستان با سامانه سپهتن

آشنایی بیشتر مدیران و رابطین اتوبوسرانی های گلستان با سامانه سپهتن

 مدیران عامل و رابطین شرکت های حمل و نقل مسافر در بخش اتوبوس استان گلستان با شرکت در یک دوره آموزشی با نحوه استفاده از برنامه نرم افزاری و مزایا و تخلفات قابل کنترل سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای (سپهتن) آشنا شدند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، کارشناس مسئول اداره حمل و نقل مسافر این اداره کل در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی در گفت و گویی خبری گفت: سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافر، از سال 95 برای ناوگان اتوبوسی گلستان نصب و اجرا شده است.

"نرگس زینتی" با اشاره به اینکه در فاز اول اجرای این سامانه بیش از 90 درصد ناوگان اتوبوسرانی استان به آن مجهز شده اند، اظهارکرد: در این سامانه، دستگاهی بر روی هر اتوبوس نصب شده که مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره ای ردیابی بوده و ضمن برقراری ارتباط پایدار با خودرو، از این طریق موقعیت خودرو با بیشترین دقت و سرعت محاسبه می شود.

وی به قابلیت های این سامانه اشاره کرد و گفت: تخلفات رانندگی آنلاین و لحظه‌ای به راننده و مالک ناوگان به صورت پیامک ارسال می‌شود و به پلیس کمک می‌کند که حرکات راننده از طریق دوربینی که در داخل اتوبوس نصب است، به صورت لحظه ای، کنترل شود.

زینتی با اشاره به اینکه سامانه سپهتن به هیچ وجه قابل دستکاری نیست و کوچکترین تغییر آن بلافاصله به پلیس گزارش می‌شود، ادامه داد: راننده قبل از حرکت، گواهینامه را در داخل سامانه مذکور قرار داده و بر اساس بانک اطلاعاتی موجود، مدارک و سوابق راننده، مجاز و غیرمجاز بودن، میزان کارکرد وی در رانندگی، سرعت ها و توقف های غیرضروری، تخلفات رانندگی، سوابق خودرو، معاینه فنی، مسیر و زمان حرکت، مبدا و مقصد و... نشان داده می شود.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .