عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفاهم نامه نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب در شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می شود


تفاهم نامه نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب در شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می شود

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از اجرای تفاهم نامه نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب به عنوان پایلوت در شهرهای گرگان و گنبد در مهر ماه سالجاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا گلستان، مهندس "محمدهادی رحمتی"در گفتگو با پایگاه خبری این شرکت، افزود: براساس این تفاهم نامه طراحی و نظارت بر اجرای تاسیسات آب و فاضلاب کلیه اماکن، به سازمان نظام مهندسی واگذار می شود.
به گفته وی، تفاهمنامه مذکور با هدف استاندارد نمودن شبکه داخلی اماکن در راستای بهینه سازی مصرف آب و تخصصی کردن نصب انشعابات آب و فاضلاب اجرا می شود.
مهندس رحمتی افزود: به منظور تسریع در خدمت رسانی به مشترکین درخواست انشعاب آب و فاضلاب بصورت الکترونیکی انجام می شود.
وی توسعه مشارکت بخش غیردولتی و استفاده از پتانسیل نیروهای تخصصی را از دیگر اهداف اجرای این تفاهم نامه برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال برای مهندسین ناظر، اجرای تخصصی نصب انشعابات و کنترل عملیات حفاری و تسریع در روند اجرا و نصب انشعابات از مزایای اجرای این تفاهم نامه است.
رحمتی افزود: کاهش هدر رفت آب با انجام نظارت دقیق بر نصب انشعابات آب و الزام به استفاده و نصب وسایل و تجهیزات کاهنده مصرف آب(مطابق با چک لیست های فنی) و رعایت اصول فنی و اجرایی از اهداف مهم اجرای این طرح می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت: نظارت دقیق بر انجام عملیات جداسازی تاسیسات آب باران از شبکه فاضلاب و اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم امکان ورود آب باران به شبکه فاضلاب و جلوگیری از خسارت ناشی از شکستگی انشعاب و هدر رفت آب از دیگر مزایای این تفاهمنامه به منظور مدیریت صحیح بر شبکه های فاضلاب می باشد.
وی افزود: در حال حاضر نحوه چگونگی اجرای این تفاهم نامه بررسی شده و قرار است این نظارت ها در دو بخش نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب داخل اماکن و نظارت بر نصب انشعاب  آب و فاضلاب انجام شود.
تفاهم نامه سه جانبه نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب مابین شرکت آب و فاضلاب، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان گلستان در فروردین سالجاری منعقد شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 501
  • کد خبر : 37568