عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش میزان بارش های آبان ماه سال جاری نسبت به آبان سال گذشته در گلستان


افزایش میزان بارش های آبان ماه سال جاری نسبت به آبان سال گذشته در گلستان

افزایش  میزان بارش های آبان ماه سال جاری نسبت به آبان سال گذشته در گلستان

میانگین بارندگی استان گلستان در آبان ماه سال1393در مقایسه با سال گذشته حدود 135.5درصد افزایش و نسبت به دوره شاخص دراز مدت حدود 4 درصد کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل این شرکت گفت: میزان بارش های استان گلستان از ابتدای مهر 1393 تا پایان آبان ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 8 درصد افزایش و نسبت به دوره دراز مدت 4 درصد کاهش یافته است.
مهندس ایرج حیدریان گفت: بیشترین بارش آبان ماه در محدوده شهرستان بندرگز حدود 90 میلی متر  و کم ترین بارش در محدوده شهرستان گمیشان حدود 28.5 میلی متر می باشد و میزان بارندگی در محدوده شهرستان گرگان در این ماه  51 میلی متر به ثبت رسیده است.
وی افزود: جریان رودخانه ها در مدت مهر لغایت پایان آبان ماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو 86.5 درصد کاهش و در حوضه گرگانرود حدود 80 درصد کاهش داشته است.
مهندس ایرج حیدریان همچنین در ادامه تصریح  کرد: ذخیره آبخوان های آزاد زیر زمینی استان گلستان نیز در آبان ماه سال جاری در مقایسه با مهرسال گذشته بیش از 132 میلیون متر مکعب کاهش داشته است، که در مقایسه با متوسط بیست و سه سال گذشته بیش از 143میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، امید می رود سال آبی جدید دارای شرایط آب و هوایی نرمال و دربعضی مناطق کمتر از نرمال باشد.با توجه به این که بیش از 94 درصد از پتاسیل آبخوانهای زیر زمینی در دست بهره برداری است.بهره برداران از این منابع، با رعایت نکات فنی که توسط کارشناسان آب منطقه ای و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط اعلام می شود می توانند سهمی مهم در حفاظت از این منابع ارزشمند داشته تا بدین ترتیب امکان بهره برداری مناسب برای آینده هم مقدور گردد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .