عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقویت تعاونی ها یکی از بهترین روش های توسعه عدالت بنیانی و مردمی کردن اقتصاد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

تقویت تعاونی ها یکی از بهترین روش های توسعه عدالت بنیانی و مردمی کردن اقتصاد است

تقویت تعاونی ها یکی از بهترین روش های توسعه عدالت بنیانی و مردمی کردن اقتصاد است

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ظرفیت های بخش تعاون، گفت: یکی از بهترین روشهای اجرایی شدن عدالت بنیانی و مردمی کردن اقتصاد، تقویت تعاونی هاست زیرا آنها منابع مالی خرد خود را جمع و در چرخه اقتصادی می آورند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی با اشاره به ضرورت تحقق قانون مبنی بر تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون از تولید ناخالص کشور، گفت: شرکت های تعاونی شامل 25 درصد تخفیف مالیات ابرازی و 20 درصد تخفیف بیمه سهم کارفرماو همچنین دارای اولویت در واگذاریها می باشند.

وی افزود: 11000 تعاونی در استان داریم که حدود3800 الی 4000 تعاونی فعالند ولی در سامانه تعاون اقدامات خود را ثبت نکرده اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان به اهمیت تعاونیهای مرزنشین اشاره و تصریح کرد: از 1/200/000 عضو تعاونیهای استان 180/000 نفر آن عضو تعاونیهای مرزنشین هستند و این ظرفیت مرزنشینان می تواند اشتغال در مرز ایجاد کرده و جلوی خالی شدن مرزها را بگیرندو امنیت را ایجاد کنند.

وی یکی از دلایل عدم وجود آمار دقیق صادرات استان را چمدانی بودن صادرات دانست و تاکید کرد: در این خصوص در حال پیگیری برقراری بازارچه مرزی هستیم تا صادرات مستقیماً از طریق بازارچه انجام شود.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در سال 95 چهارده هزار نفرساعت دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و همچنین همایش های برندسازی و بازاریابی و ... برای تعاونی ها برگزار شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان به شفافیت بیشتر فعالیت ها در تعاونی ها اشاره و اظهار کرد: تعاونیها هر سال صورت مالی ارائه داده و دفاتر خود را پلمپ و مالیات را پرداخت می کنند که اینها در بسیاری از شرکتهای خصوصی انجام نمی شود.

وی یادآور شد: مشکلات تعاونیها بیمه و مالیات است که علیرغم اینکه در قانون به صراحت بر تخفیف بیمه و مالیات برای تعاونی ها اشاره شده است اما در عمل انجام نمی گیرد و نیاز به مساعدت بیشتر دارد.

مازندرانی به طرح 60 روستا 60 تعاونی اشاره و بیان کرد: روستاها در حال شناسایی  و ظرفیت سنجی هستند که با توجه به مزیتها تسهیلات با سود زیر 6 درصد به طرح های روستایی تعلق می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: تنها راه تقویت اقتصاد استان، تقویت گروه ها و جمعیت های محلی استان است که از طریق تشکیل تعاونی و ارائه تسهیلات به آنها و ایجاد ارتباط تعاونیها با یکدیگر و شبکه سازی محقق خواهد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 425
  • کد خبر : 38442