عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رییس اداره تعاون کارشهرستان گنبد خبر داد: ثبت نام 1255 نفر در طرح کارورزی گنبد


رییس اداره تعاون کارشهرستان گنبد خبر داد: ثبت نام 1255 نفر در طرح کارورزی گنبد

 عبدالحکیم سلاق رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: با اجرای طرح کارورزی تاکنون 1255 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای شرایط برای شرکت در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان گنبدکاووس در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش روابط عمومی ، عبدالحکیم سلاق اظهارداشت: دولت چهاربرنامه برای ایجاد اشتغال طرح تکاپو، طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط  کار واقعی و ارائه مشوق های کارفرمایی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را پیش بینی کرده که در شورای عالی اشتغال کشور هم تصویب شده که می تواند در کاهش بیکاری این گروه بسیار موثر باشد.

عبدالحکیم سلاق اظهارداشت: طرح کارورزی برای مقطع کاردانی برای سنین ۲۵ سال، کارشناسی ۲۸ سال و ارشد و دکتری ۳۳ سال است و کارورزان در این دوره کارآموزی نسبت به گذراندن دوره های آموزشی اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که از زمان فراغت از تحصیل آنها ۵ سال نگذشته باشد می توانند در این طرح شرکت کنند.

سلاق گفت: تاکنون 1255 نفر دارای شرایط  در شهرستان گنبدکاووس در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند که در همین مدت، 65 واحد برای پذیرش آنها اعلام آمادگی کرده و در سامانه ثبت نام کرده اند

رئیس اداره تعاون کارورفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: با اجرای این طرح فرصت بسیار خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده و مدت دوره کارورزی ۴ تا ۶ ماه است که در مناطق محروم تا 9 ماه قابل افزایش است.

سلاق گفت: برای کارورزان مقطع کاردانی ماهانه ۲۷۰ هزارتومان، کارشناسی ۳۱۰ هزار تومان و ارشد و دکتری ۳۵۰ هزار تومان از سوی دولت  کمک هزینه پرداخت می شود و کارفرمایان هم از شمول قانون کار و تامین اجتماعی معاف هستند. 

وی اضافه کرد: کارورزان تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی هستند و در برابر حوادث بیمه می شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس یادآورشد: پس از مدت شش ماه دوره کارورزی بر اساس طرح مشوق های دولت ، اگر واحدی از بین کارورزان لیسانس به بالا نیرو جذب نماید تا دو سال مشمول تخفیف حق بیمه سهم کارفرما می گردد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 727
  • کد خبر : 38538