عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شانزدهمین نشست تامین آب شهرهای گرگان، گنبد و علی آبادکتول برگزار شد


شانزدهمین نشست تامین آب شهرهای گرگان، گنبد و علی آبادکتول برگزار شد

  شانزدهمین نشست کمیته بحران شهرهای گرگان، گنبد و علی آبادکتول با حضور معاون بهره برداری آبفا گلستان، مدیران مناطق گرگان، گنبد، علی آبادکتول و جمعی از کارشناسان شرکت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس مهیار خسروی در گفتگو با پایگاه خبری این شرکت افزود: این نشست با هدف بررسی مسائل و مشکلات آبرسانی شهرهای مذکور و بمنظور برنامه ریزی در راستای  مدیریت تامین آب در این شهرها برگزار شده است.
مهندس خسروی با تاکید بر اینکه به لحاظ برداشت های بی رویه از سوی بخش کشاورزی، عملاً ظرفیت چندانی برای توسعه میادین بهره برداری باقی نمانده است اعلام داشت: بهترین و موثرترین راهکار برای جبران کمبود آب مورد نیاز در شهرهای یاد شده مطالعات و ارائه راهکارهای اجرایی جهت کاستن از مقادیر هدررفت آب می باشد که یکی از مهم ترین آن ها حذف شبکه های فرسوده فلزی توزیع آب در بافت قدیم شهر و اصلاح و بازسازی آنهاست و همچنین اصلاح انشعابات فرسوده قدیمی باید در دستور کار مناطق قرار گیرد.
وی همچنین از مدیران شهرهای یاد شده درخواست کرد، در راستای پایش هرچه دقیقتر و کاهش ریسک سرقت آب، نسبت به تجهیز ورودی و خروجی خطوط انتقال آب طولانی موجود در خارج از شهرها به کنتورهای الکترومغناطیس اقدام نمایند.
مهندس خسروی عنوان نمود: از این پس می بایست بررسی روند تغییرات آبدهی چاه ها و پایش منابع تامین در شهرهای گرگان، گنبد و علی آباد بصورت روزانه انجام شود.
در خاتمه معاون بهره برداری شرکت آبفا از مدیران شهرهای گرگان، گنبد و علی آبادکتول خواست از هم اکنون پتانسیل های دارای قابلیت استحصال آب مربوط به بخش های خصوصی را جهت استفاده در شرایط بحران کمبود آب شناسایی نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 865
  • کد خبر : 39535