عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت 14میلیارد ریالی خیرین ونیکوکاران گلستانی دربهزیستی


مشارکت 14میلیارد ریالی خیرین ونیکوکاران گلستانی دربهزیستی

مشارکت 14میلیارد ریالی خیرین ونیکوکاران گلستانی دربهزیستی

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان گلستان، مدیرکل بهزیستی استان گلستان از مشارکت بیش از 14میلیارد ریالی مردم خیر و نیکوکار این استان در کمک به این نهاد در سالجاری خبر داد.

رقیه رحمانی همزمان با فرارسیدن روز جهانی معلولین در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: درسالجاری مردم نیکوکار این استان در مجموع 14میلیارد و 283 میلیون ریال مشارکت نقدی، غیرنقدی وخ دماتی با بهزیستی این استان داشته اند که در مقایسه بامدت مشابه آن درسال گذشته بیش از 3 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه اقدامات مختلف این معاونت در زمینه حمایت ازاقشار آسیب پذیر درسالجاری گفت: یکی از طرح های حمایتی اجرا شده در این استان، طرح «شکرانه سلامت»است که این طرح یکی از برنامه های سازمان بهزیستی برای جلب وجذب مشارکت بیشترارگان ها و نهادهای دولتی وخصوصی استان که با استقبال قابل توجهی ازشهروندان نیزمواجه شده است.

خانم رحمانی اضافه کرد: با اجرای این طرح در صورت موافقت کارمندان و حقوق بگیران 4رقم سمت راست حقوق آنان از یک تا 9999 ریال به حساب مشارکت مردمی واریز تا در امور خیر و نیکوکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح درسالجاری 19میلیون و 274هزار ریال کمک جمع آوری شد که درمقایسه باسال گذشته 29درصد افزایش نشان می دهد.

رحمانی ، بهزیستی را ازمهمترین متولیان امور اجتماعی در تقویت معیشت و افزایش رفاه زندگی مددجویان و اقشار آسیب پذیرجامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: مشارکت ها و کمک های جذب شده درزمینه های مختلف به ویژه مساعدت مالی ،مسکن، ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان مددجویان هزینه می شود که در استان گلستان هم اکنون بیش از180هزار نفرتحت پوشش سازمان بهزیستی قراردارند.

وی به اقدامات این معاونت درماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در همین راستا 5میلیارد و570میلیون ریال کمک به خانواده های تحت پوشش این نهاد در قالب توزیع بسته های موادغذایی،افطاری وضیافت مهرانجام شدکه درمقایسه باسال گذشته حدود 16 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان طرح «بیمه کودکان آسمانی» به تعداد194نفروطرح«رویای حکمت»به تعداد 88 کودک مشمول که برای نخستین بار در سال جاری آغاز شد را از دیگر اقدامات حمایتی این نهاد در سالجاری عنوان کرد.

وی ایجاداشتغال برای مددجویان تحت پوشش را ازاولویت های کاری بهزیستی عنوان کرد و گفت: درسال جاری برای 341نفرازاین افراد دربخش های مختلف اشتغال ایجاد شد که ازاین تعداد136نفردربخش های کارفرمایی و205نفرنیزدربخش خوداشتغالی صاحب شغل شدند.

ایشان درخصوص تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی افزود:درسال گذشته 207واحد مسکونی بصورت احداث واحدهای مسکونی وطرح مسکن مهر مددجویان واجدشرایط صاحب سرپناه شدند.

خانم رحمانی درادامه خاطرنشان ساخت: بابرگزاری 4جلسه 271پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته وبرای آنها پوانه فعالیت و موافقت اصولی تمدید وصادرشدکه شامل 114مورد صدور وتمدید پروانه فعالیت ،31مورد صدور موافقت اصولی ،18مورد صدور وتمدید پروانه تاسیس و180 مورد نیزصدور وتمدید پروانه مسئول فنی است.

ایشان در پایان یادآورشد: سازمان بهزیستی باتوجه به تنوع خدماتی که به اقشار آسیب پذیرجامعه دارد ،درراستای جلب وجذب مشارکتهای مردمی ابا اهداف نیل به رفاه اجتماعی ورفع نیازها وتقلیل هزینه ها سازمان اقدام می کند.

وی در پایان ضمن ارج نهادن به زحمات وتلاش های همکاران فعال درحوزه مشارکتهای مردمی ،ازخیرین نیکوکار درخواست نموداین سازمان رادرامرخدمت رسانی به جامعه هدف یاری رساند.

مشارکت 14میلیارد ریالی خیرین ونیکوکاران گلستانی دربهزیستی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 1247
  • کد خبر : 4021