عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد: تحقق 56 درصدی تعهد اشتغال در استان


مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد: تحقق 56 درصدی تعهد اشتغال در استان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با ثبت 10832 نفر اشتغالزایی، 56 درصد از تعهد اشتغال استان محقق شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اشتغال، اظهار کرد: امسال تعهد اشتغال استان گلستان 19400 نفر است که علیرغم تاخیر در اجرای طرح های اشتغالزا، با همکاری دستگاه ها عملکرد خوبی داشتیم و با ثبت اشتغالزایی 10832 نفر در سامانه رصد، 56 درصد از تعهد اشتغال استان محقق شد.

وی افزود: دستگاه هایی همچون صنعت معدن تجارت، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، بهزیستی، صندوق کارآفرینی، منابع طبیعی، حمل و نقل، شیلات، توزیع نیروی برق، پخش فرآورده های نفتی و ورزش و جوانان در حوزه اشتغالزایی بالای 60 درصد تعهد اشتغال داشتند.

وی با اشاره به اینکه گمیشان رتبه اول در حوزه اشتغال داشته است، گفت: در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 499 نفر موفق به عقد قرارداد شدند که در حال حاضر مشغول به کار هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: تعهد ما در طرح کارورزی چهار هزار و 320 نفر بود که عملکرد ما در این بخش عملکرد اول در سطح کشور است.

به گفته مازندرانی 11 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند و یک‌هزار و 39 واحد هم متقاضی جذب کارورز هستند.

مدیرکل تعاون کار همچنین از افزایش 19 برابری تسهیلات برای اجرای طرح مشاغل خانگی در سال جاری در مقایسه با سال 95 خبر داد و گفت: امسال 192 میلیارد ریال برای این طرح به گلستان اختصاص یافته که از طریق بانکها ارائه می شود.

به گفته وی؛ 617 طرح مشاغل خانگی در استان از سوی متقاضیان ارائه شد که تاکنون 56 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

وی افزود: تأکید شده  که به دنبال مشاغل نو و آی‌تی برویم که بازار اشباع نشده باشد اما 62 درصد تسهیلات در بحث قالیبافی، خیاطی، گلدوزی و تایپ پرداخت شده است. در حالی‌که در زمینه‌های بوم‌گردی، صنایع دستی و آی‌تی هم می‌‌توانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

مازندرانی با اشاره به اینکه 70 درصد مشاغل خانگی مربوط به بانوان است، خاطرنشان کرد: 304 عنوان شغلی در مشاغل خانگی تعریف شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 554
  • کد خبر : 40451