عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید خبرنگاران رسانه ها از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان


بازدید خبرنگاران رسانه ها از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

بازدید خبرنگاران رسانه ها از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

 خبرنگاران استان گلستان، (امروز) با حضور دکتر نجفی نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از پروژه های عمرانی این دانشگاه بازدید کردند.

رییس دانشگاه در بازدید از مجموعه ورزشی سرپوشیده دانشگاه گفت: در این پروژه سالن های ورزشی تنیس روی میز، بدنسازی، اسکواش، تیراندازی، ایروبیک، کشتی، استخر، سونا و جکوزی تعبیه شده است.

دکتر نجفی نژاد افزود: فعالیت عمرانی مجموعه ورزشی دانشگاه از سال 91 حالت راکد رسیده بود، اما از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و صرفه جویی در هزینه های غیرضروری توانستیم این پروژه را به پیشرفت فیزیکی برسانیم که ان شاا... فاز اول آن در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه بیان کرد: ان شاا... فاز دوم این پروژه که شامل مجموعه استخر، سونا و جکوزی است، سال 97 آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که این مجموعه ورزشی از بزرگترین مجتمع های ورزشی دانشگاهی استان گلستان است، یاداور شد: این استخر دارای استاندارد جهت برگزاری مسابقات می باشد که با بهره برداری از آن ، توانایی برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی خصوصأ المپیادهای دانشجویی را خواهیم داشت.

رییس دانشگاه با اشاره به سرانه 17 مترمربعی که از سوی وزارت علوم به عنوان سرانه استاندارد آموزشی برای رشته های کشاورزی و منابع طبیعی مطرح است گفت: در سال 92، سرانه 5 مترمربع فضای آموزشی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان وجود داشت که این مقدار طی 4 سال گذشته به حدود 9 مترمربع افزایش یافت و با بهره برداری از این مجموعه ورزشی این عدد به 15 مترمربع خواهد رسید.

وی در بازدید از پروژه پایلوت پلنت صنایع غذایی دانشگاه تاکید کرد: این پروژه در مساحت 1500 مترمربع در حال احداث است و خطوط تولید از قبیل خط تولید شیر، مرباجات، نان، رب و... برنامه ریزی شده است تا دانشجویان بتوانند در محیط دانشگاه علاوه بر آموزش تئوری دانش به فضای اجرای صنعت هم نزدیک بشوند.

دکتر نجفی نژاد در ادامه درباره پروژه کارگاه صنایع چوب و کاغذ گفت: فاز اول این پروژه که از بهمن ماه سال گذشته کلنگ زنی شده بود با اعتبار حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان در حال اجرا می باشد و بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس دانشگاه هدف از انجام این پروژه را اجرای سیاست وزارت علوم در راستای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین عنوان کرد و گفت: آموزش و تربیت نیروی انسانی یکی از ارکان اصلی توسعه هر جامعه ای است و امیدواریم این اتفاق در دانشگاه ها که مراکز اصلی تولید علم و دانش و اخلاق آموزی است، به خوبی روی دهد.

در ادامه مدیر دفتر طرح های عمرانی دانشگاه در این بازدید ، خبر از فعال شدن 16 پروژه عمرانی این دانشگاه از سال 92 داد.

مهندس صفریان اعلام کرد: از این 16پروژه، 8 پروژه با زیربنای حدود 25 هزار مترمربع تا به حال به بهره برداری رسیده است و 8 پروژه دیگر با زیربنای 20 هزار مترمربع در حال احداث می باشد.

وی افزود: مجموعه ورزشی دانشگاه از سال 87 در زمینی به مساحت 3500 مترمربع کلنگ زنی شد که از بهمن ماه سال گذشته با مشخص شدن منابع مالی و انتخاب پیمانکار و با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان عملیات تکمیلی آن مجددا آغاز گردید که ان شاا... فاز اول آن بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.


 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .