عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش 64 درصدی مخازن سدهای گلستان / رودخانه های گلستان فصلی شده اند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد؛

کاهش 64 درصدی مخازن سدهای گلستان / رودخانه های گلستان فصلی شده اند

کاهش 64 درصدی مخازن سدهای گلستان / رودخانه های گلستان فصلی شده اند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 172 میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته 26 درصد و نسبت به دراز مدت 5 درصد افزایش را شاهد هستیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان مهندس علی نظری در گفتگو با صدا و سیمای مرکز گلستان اظهار کرد: بارش دو روز اخیر نیز در استان 16 میلی متر بود که از این بارش حدود 2 میلیون متر مکعب به آب سدهای استان اضافه شد. هم اکنون 34 میلیون متر مکعب حجم مخازن سدهای استان معادل 12 درصد آبگیری شده در حالی که در سال گذشته در همین مقطع زمانی 95 میلیون متر مکعب از مخازن سدهای استان آبگیری شده بود که کاهش 64 درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان این که مردم در فصل کشت پیش رو سعی کنند محصولات پر آب طلب را کشت نکنند، گفت: گرچه پارسال ما اخطاریه ها را به موقع دادیم ولی عمل نشد در نتیجه هم آب اضافی مصرف شد و هم مردم محصولی دریافت نکردند. امسال اگر مردم به اخطاریه ها دقت کنند خسارت های کمتری می بینند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: وضعیت رودخانه های استان مناسب نیست چون چند سال خشکسالی و برداشت بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی  موجب شده است رواناب های ما نسبت به دراز مدت حدود 80 درصد کاهش پیدا کند واگر روند بیش برداشت سفره ها را ادامه دهیم رودخانه های ما تبدیل به رودخانه فصلی می شود.
مهندس نظری بیان کرد: در رودخانه های استان به دلیل خشکسالی های اخیر دبی پایه به حداقل رسیده و باید با کمک مردم این مساله را مدیریت نماییم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .