عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مزیت‎های نسبی هر شهر و روستا در طرح‎های مشاغل خانگی در نظر گرفته شود

تأکید معاون استاندار گلستان در جلسه کارگروه اشتغال:

مزیت‎های نسبی هر شهر و روستا در طرح‎های مشاغل خانگی در نظر گرفته شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان به در نظر داشتن مزیت‎های نسبی در هر شهر و روستا برای برخورداری از تسهیلات مشاغل خانگی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان به نقل از فارس، محمود ربیعی امروز در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه بزرگترین بخش اقتصادی گلستان در آینده بر پایه گردشگری خواهد بود اظهار کرد: از این رو باید شاهد تنوع سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری باشیم.

وی تصریح کرد: تسهیلات تزریق شده از سوی دولت با نگاه بر اشتغال و اقتصاد پایدار است، ٨٠ درصد از کسب و کار در بحث گردشگری به بنگاه‌های خرد و کوچک تعلق داشته  و تنها 20 درصد در قالب سرمایه‌گذاری بزرگ جای دارند بنابراین نمی‎توان اشتغالزایی در پروژه‎های بزرگ را در حال حاضر بررسی کرد چرا که این پروژ‎ه‎ها بعد از بهره‎برداری بیانگر ایجاد اشتغال خواهند بود در واقع ضمن سرمایه‎گذاری در پروژه‎های بزرگ باید به فکر کسب و کارهای کوچک در بخش گردشگری باشیم، چیزی که الان به آن نیاز داریم سرمایه‎گذاری بر پایه ایجاد اشتغال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در رابطه با ایجاد اشتغال در مشاغل خانگی گفت: در مشاغل خانگی تنها نباید به فکر تولید صرف بود بلکه لازم است با توجه به مزیت‎های هر شهر و روستا مشاغل خانگی را مدیریت کرد تا ارزش افزوده نیز ایجاد شود.

ربیعی با بیان اینکه مبنای ما بر ایجاد اشتغال در استان ثبت شغل در سامانه رصد است، افزود: باید دقت شود تا مشاغلی که واقعا به ایجاد شغل ختم شده است در سامانه رصد ثبت شود در رابطه با صحت ایجاد مشاغل باید راست‎آزمایی نیز انجام شود تا شاهد دوباره کاری نباشیم.

ربیعی ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه ششم توسعه  اشتغال کشور از وضعیت مناسبی برخوردار باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 611
  • کد خبر : 41297