عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد: تحقق ۸۳ درصدی تعهد اشتغال استان


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد: تحقق ۸۳ درصدی تعهد اشتغال استان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تحقق۸۳ درصدی تعهد اشتغال استان خبر داد و گفت: ۱۶ هزار و ۱۵۳ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، دکتر سعید مازندرانی امروز در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: موضوع سامانه رصد، تسهیلات اشتغالزایی بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۶ و اشتغال روستایی در اولویت کار ما قرار دارد.

وی افزود: آخرین آمار از سامانه رصد بیانگر آن است که از 19 هزار و 400 شغلی که باید در استان ایجاد شود، تاکنون ۱۶ هزار و 153 شغل ایجاد شده است.

مازندران تصریح کرد: آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی بیش از ۸ هزار نفر است که این آمار یکی از منابع ما برای رصد میزان مشاغل ایجاد شده می باشد.

وی در خصوص عملکرد دستگاه های اجرایی استان در اشتغال زایی گفت: در بخش صنعت معدن تجارت 5 هزار و 700 سهمیه وجود دارد که 5 هزار و 470 شغل محقق شده است و بخش میراث فرهنگی هزار و ۷۴۳ نفر تعهد داشته که 2هزار و 277 نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز از 2 هزار 392 شغل تعهد شده، تعداد هزار و ۷۹۷ نفر اشتغالزایی را در سامانه رصد به ثبت رسانده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بر پایداری دائمی مشاغل تاکید و خاطرنشان کرد: کمیته نظارتی تشکیل شده است که با بررسی حداقل ۵۰ شغل به صورت تصادفی در هر شهرستان بر میزان صحت و پایداری مشاغل ایجاد شده نظارت می کنند.

وی در خصوص عملکرد اعتبارات مشاغل خانگی استان نیز گفت: در مشاغل خانگی ۱۹ میلیارد و 2۰۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده و شش میلیارد از این تسهیلات دریافت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی اعم از اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به آدرس www.kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: رسته های اولویت دار توسعه اشتغال استان شامل صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی، صنایع دستی، شیلات و آبزیان، گردشگری، خدمات ورزشی، فراورده های لبنی و محصولات دامی شامل گوشت زنبور و طیور می باشد.

مازندرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کسب و کارهای حوزه های گردشگری، فناوری اطلاعات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرهنگی و هنری، ورزش و سلامت، رسته های این حوزه ها به عنوان اولویت اول استان در زنجیره ارزش و تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خواهد بود.

وی افزود: هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است که ۴۲۷ میلیارد از آن به استان گلستان اختصاص پیدا کرده است و این تسهیلات برای روستاییان دارای ۸ درصد یارانه می باشد.

مازندران ادامه داد: از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی نیز ۳.۸۶ درصد ویژه روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر استان در نظر گرفته شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 805
  • کد خبر : 41299