عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رفع 3 هزار و 248 فقره اتفاقات انشعاب از ابتدای سال تاکنون

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گرگان خبر داد:

رفع 3 هزار و 248 فقره اتفاقات انشعاب از ابتدای سال تاکنون

 

 مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گرگان از رفع 3 هزار و 248 فقره اتفاقات انشعاب در این منطقه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس رضا سوخته سرایی در گفتگو با پایگاه خبری این شرکت افزود: در این مدت 383 فقره اتفاقات شبکه و 15 فقره اتفاقات خط انتقال رفع شده است.
به گفته وی، امور آب و فاضلاب منطقه گرگان تمامی تلاش خود را می کند که این اتفاقات در کمترین زمان ممکن و با حداقل قطعی آب رفع شود تا شهروندان با مشکلات کمتری مواجه شوند.
مهندس سوخته سرایی با اشاره به تعداد انشعابات نصب شده گفت: در این مدت 872 فقره انشعاب نصب و 327 فقره انشعاب واگذار شده است.
وی اظهار داشت: 3 هزار و 650 متر شستشوی شبکه توزیع، 29 هزار متر شستشوی خط انتقال و 20 هزار مترمکعب شستشوی مخازن از جمله اقداماتی است که در جهت ارتقاء سطح کیفی آب آشامیدنی انجام شده است.
مهندس سوخته سرایی تعویض 4 هزار و 334 فقره کنتور خراب و فرسوده را از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش هدرفت آب برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 922 مورد بازدید و تست کنتور، 134 فقره استانداردسازی انشعابات قدیمی، 143 فقره مرئی کردن شیرآلات شبکه، 832 متر اصلاح شبکه و یک هزار و 3 متر توسعه شبکه انجام شده است.
وی افزود: 8 هزار و 370 مورد کلرسنجی، 106 مورد جابجایی کنتور، 31 فقره تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز، 15 مورد مهندسی مجدد منابع آب، 134 فقره تعویض انشعابات فرسوده، 6 مورد عملیات تله متری، ویدئومتری 8 حلقه چاه، اسیدشویی 6 حلقه چاه و لایروبی 2 حلقه چاه آب با هدف افزایش دبی آب چاه ها از اقدامات انجام شده در امور آب و فاضلاب منطقه گرگان می باشد.
مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گرگان نصب 20 دستگاه فشارسنج آنلاین را از دیگر فعالیت های انجام شده عنوان کرد و افزود: با نصب این فشارسنج ها می توان از ورود آسیب های احتمالی در اثر افزایش یا کاهش بدون برنامه ریزی فشار آب در شبکه های توزیع جلوگیری نمود.
وی خاطرنشان کرد: نصب 20 دستگاه کنتور لاگردار، بازسازی 6 ایستگاه پمپاژ، نصب 20 فقره شیرآلات جدید در شبکه توزیع و 55 مورد استاندارد سازی تابلوهای برق بخش دیگری از فعالیت انجام شده در 9 ماهه گذشته می باشد.
مهندس سوخته سرایی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فاضلاب نیز گفت: شستشو و لایروبی190 کیلومتر از شبکه فاضلاب، 4 هزار و 750 مورد بازرسی منهول، 351 مورد هم سطح سازی منهول، 5 هزار متر ویدئومتری و 13 فقره اصلاح انشعاب، 4 هزار و 349 مورد مه پاشی منهول های شبکه فاضلاب و 34 مورد تعویض دریچه های شکسته از اقدامات انجام در بخش فاضلاب می باشد.
لازم به ذکر است،78  چاه فعال با ظرفیت آبدهی یک هزار و 290 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز 71 هزار و 362 مشترک تحت پوشش منطقه  گرگان را تامین می کند.
 
 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 541
  • کد خبر : 41432