عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه هم اندیشی با فعالان تولیدی پوشاک شهرستان گالیکش


برگزاری جلسه هم اندیشی با فعالان تولیدی پوشاک شهرستان گالیکش

جلسه هم اندیشی با فعالان تولیدی پوشاک شهرستان گالیکش با حضور مدیران کارگاه های تولیدی شهرستان گالیکش با حضور فرماندار در محل فرمانداری شهرستان گالیکش برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،حسن رزاقی رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان گالیکش گفت:صنعت پوشاک به دلیل اشتغالزایی بالا مورد توجه اغلب کشورهای جهان قرار گرفته وبه دلیل سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع جهت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا میبایست مورد توجه قرار گیرد.

رزاقی افزود: شهرستان گالیکش بر اساس آمارو اطلاعات دریافتی حدود 130 کارگاه تولیدی وجود داشته که به طور رسمی و غیر رسمی مشغول فعالیت میباشند و غالب آنها به صورت کارمزدی و لباس های برش خورده را میدوزند و به مراکز تولیدی در تهران تحویل می دهند.

ایشان بیان داشتند: ازجمله آسیب های موجود در این صنعت در شهرستان پراکندگی افراد و نداشتن طراح لباس، ماشین آلات صنعتی و شرکت بازاریاب بوده و سهم ناچیزی از درآمد این صنعت بزرگ نصیب شهرستان میگردد.

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان گالیکش با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در صنعت پوشاک افزود: بایستی تلاش شود با تشریک مساعی و هم اندیشی و ایجاد یک شرکت تعاونی یا سهامی ،مجتمع کارگاه تولیدی پوشاک در شهرستان ایجاد گردیده وبا تولید ات با کیفیت ، استفاده از ماشین آلات روز دنیا ،طراحی، آموزش حرفه ای کارگران در دوخت ،برندینگ و بازاریابی سهم مناسبی از درآمد این صنعت نصیب شهرستان گردیده و زمینه اشتغال حدالقل 600 نفر به طور مستقیم فراهم می گردد.

و ی در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت پوشاک در جهان به عنوان محصولات صادرات محور و ارز آور گفت:لازمه ورود به عرصه صادرات محصولات پوشاک ، ایجاد رشته طراحی و دوخت در دانشگاه های شهرستان و مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطوح حرفه ای و صنعتی می باشد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 533
  • کد خبر : 41726