عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روند ساخت و ساز در بافت فرسوده تسهيل شود

در جلسه ستاد بازآفريني شهري استان گلستان مطرح شد:

روند ساخت و ساز در بافت فرسوده تسهيل شود

روند ساخت و ساز در بافت فرسوده تسهيل شود

معاون هماهنگی امور عمراني استاندار گلستان گفت: برنامه جامعي براي سرعت بخشيدن و تسهيل در ساخت و ساز در بافت فرسوده شهرهاي استان تدوين شده است و كليه سازمان هاي متولي باید مشاركت تاثير گذار داشته باشند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان: مهندس مير محمد غراوي در جلسه ستاد بازآفريني شهري استان گلستان در خانه تاريخي كبير افزود: داشتن يك طرح جامع و نقشه راه باعث مي شود علاوه بر اينكه مسئولان ذيربط در آن مسير به درستي حركت كنند سرمايه گذاران (بخش خصوصي) و مردمي كه در بافت هاي فرسوده زندگي مي كنند رغبت بيشتري جهت ورود در اين حوزه ازخود نشان دهند  .

وي ادامه داد: تامين خدمات و سرانه هاي عمومي در اين مناطق بايد تعميم داده شود كه اين وظيفه به عهده سازمانهاي متولي دولتي و از عواملي است كه مي تواند در افزايش انگيزه هاي مشاركت اهالي ساكن در بافت و بخش خصوصي درحوزه  بازآفريني شهري را گسترش دهد. تمركز خدمات در يك محدوده سبب افزايش تراكم جمعيتي در آن مناطق بوده و از عدالت به دور مي باشد.

معاون امور عمراني استانداري گلستان اظهار داشت:در نظر گرفتن مكانيزم هاي تشويقي از ديگر عوامل مهم در رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده خواهد شد.

وي افزايش تراكم به صورت يك طبقه مازاد بر طبقات مجاز در  محدوده بافت هاي فرسوده با نظارت راه و شهرسازي در بافت فرسوده را به عنوان طرح تشويقي براي مشاركت و مداخله مردمي در بافت هاي فرسوده عنوان نمود.

جانشين ستاد بازآفريني استان گلستان ادامه داد: بازسازي و مرمت ساختمان هاي فاخر و قديمي در شهرهاي استان نيز از ديگر اموري است كه بايد در الويت سازمان هاي متولي از جمله راه و شهرسازي،ميراث فرهنگي و شهرداري قرار گيرد. چرا كه با احياي اين آثار آداب و سنن گذشته گان در سطح جامعه ترويج خواهد شد.

وي اظهار اميدواري نمود كه در سال 97اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شود.

محبوبي مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان در اين جلسه گفت: محله ها و محدود ه هاي هدف بازآفريني استان 62/16 از مساحت شهرهاي استان به مقدار 2621 هكتار است كه حدود 3/28 درصد جمعيت شهري استان باجمعيتي قريب به 280 هزار نفر در محدوده هاي بافت هاي تاريخي – بافت فرسوده و سكونتگاه هاي غير رسمي زندگي ميكنند.

دبير ستاد باز آفريني شهري استان گلستان افزود: در سالجاري و گذشته 30 پروژه شامل بازسازي تكايا، مساجد ، تملك و مرمت بناهاو خانه هاي تاريخي و همچنين بهسازي و توانمند سازي اهالي سكونت هاي غير رسمي در شهرهاي استان با اعتباري بالغ بر 51 ميليارد ريال از سوي اين اداره كل اجرايي شده است.

در انتهاي اين جلسه از چهار پروژه بافت تاريخي گرگان با اعتبار معادل 9 ميليارد و هشتصدو و پنجاه ميليون ريال با حضور مهند غراوي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گلستان بهر برداري شد    

روند ساخت و ساز در بافت فرسوده تسهيل شود

 

روند ساخت و ساز در بافت فرسوده تسهيل شود

 

روند ساخت و ساز در بافت فرسوده تسهيل شود

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .