عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفتمین جلسه کارگروه تخصصی نجات خلیج گرگان در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد


هفتمین جلسه کارگروه تخصصی نجات خلیج گرگان در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

هفتمین جلسه کارگروه تخصصی نجات خلیج گرگان در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار و در آن آخرین اقدامات و راهکارهای علمی و عملی نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، انجام مطالعه و اجرای طرح نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله در انتهای اسفند 1395 از سوی سازمان برنامه و بودجه استان گلستان به شرکت آب منطقه ای گلستان ابلاغ گردید. تاکنون در این راستا 7 جلسه کارگروه تخصصی به منظور بحث، بررسی و تصمیم گیری در خصوص نجات خلیج گرگان برگزار شده است.
مدیر فنی شرکت آب منطقه استان گلستان در این جلسه گفت: در این جلسه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از اعضای کارگروه نتایج تحقیقات خود در خصوص خلیج گرگان را ارائه نمود.
مدیر پروژه نجات خلیج گرگان گفت: نقطه اشتراک طرفین (کارفرما، مشاور، اعضای کارگروه و دانشگاه) برقراری ارتباط دریای خزر و خلیج گرگان از طریق یکی از روش های احداث کانال جدید یا انتقال آب از طریق خط لوله ویا لایروبی کانال های ارتباطی موجود می باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون اعتباری برای خلیج گرگان در سال 96 در نظر گرفته نشده است، افزود: پس از دریافت اعتبارات، مطالعات جامع نجات خلیج گرگان را پس از به نتیجه رسیدن مطالعات اضطراری آغاز خواهیم کرد.
 نوری بیان کرد: انتظار داریم مطالعات اضطراری نجات خلیج گرگان طی یک یا دو جلسه دیگر به نتیجه نهایی برسد.
مدیر پروژه نجات خلیج گرگان تصریح کرد: در پایان این جلسه مقرر شد نتایج طرح های تحقیقاتی دانشگاه ومطالعات مشاوره با یکدیگر ادغام شود تا کاستی‌های مطالعات برطرف شود.
نوری خاطرنشان کرد: پیش از این مشاور گزینه های متعددی را بررسی کرد که در نهایت لایروبی کانال آشوراده را به عنوان گزینه برتر پیشنهاد داده بود.
گفتنی است، نماینده شرکت مشاور نیز در این جلسه ضمن ارائه نتایج مطالعات خود به پرسش های مطرح شده توسط اعضای کارگروه پاسخ داد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .