عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید بیش از 15 هزار نفر از موزه ها و اماکن فرهنگی -تاریخی فعال در استان گلستان


بازدید بیش از 15 هزار نفر از موزه ها و اماکن فرهنگی -تاریخی فعال در استان گلستان

بازدید بیش از 15 هزار نفر از موزه ها و اماکن فرهنگی -تاریخی فعال در استان گلستان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان خبر داد: تاکنون بیش از 15 هزار نفر از موزه ها و اماکن فرهنگی -تاریخی فعال در استان گلستان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان جاوید ایمانیان با اعلام این خبر افزود: از 28 اسفند 1396 تا چهارم فروردین 1397تعداد 15 هزار و 89 نفر از موزه ها و اماکن تاریخی-فرهنگی فعال در سطح استان بازدید کردند.
وی افزود: میراث جهانی گنبد قابوس با ثبت 10 هزار و 752 بازدید بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داد.
ایمانیان در ادامه به معرفی اماکن تاریخی-فرهنگی فعال در ایام تعطیلات نوروز پرداخت و افزود: میراث جهانی گنبد قابوس، بافت تاریخی استرآباد(گرگان)، دیوار بزرگ گرگان، کاخ موزه گرگان، موزه باستان شناسی گرگان، موزه صنایع دستی گرگان، موزه مردم شناسی گمیشان، موزه تاریخی طبیعی علی آباد کتول، موزه مردم شناسی آزادشهر، موزه مردم شناسی مینودشت و موزه فرش گنبد کاووس در ایام نوروز برای بازدید مسافران و گردشگران فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: کلیه موزه ها و اماکن فرهنگی-تاریخی استان گلستان در تمامی روزهای پیش رو در ایام سفرهای نوروزی، از ساعت 9 صبح لغایت 19 عصر پذیرای علاقمندان می باشد.
معاون میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی که در محل برخی از موزه های استان اجرا می شود گفت: این فعالیت ها در برخی از موزه ها و اماکن فرهنگی-تاریخی در این ایام با هدف افزایش نشاط عمومی در حال اجراست که می توان به راه اندازی کانال در شبکه های اجتماعی و برپایی کارگاههای آموزشی و تفریحی زنده در موزه ها متناسب با محتوای موزه و فضاهای عمومی  و عکاسی اشاره نمود.
شایان ذکر است آمار بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی-تاریخی مختص آن دسته از مراکز می باشد که در حال حاضر امکان ثبت آمار رسمی در آنها وجود دارد  و قطعا به دلیل تعدد بناها و محوطه های تاریخی در سطح استان، بازدیدهای فراوان دیگر نیز صورت می گیرد که امکان ثبت و ضبط آمار در این مراکز  مهیا نمی باشد.
جاوید ایمانیان در پایان خاطرنشان کرد: گردشگران عزیز می توانند دیدگاهها، پیشنهادها و نظرات خود را از طریق  شماره  32231431-017 "امور موزه های استان" در میان بگذارند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 543
  • کد خبر : 43839