عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رسانه ملی در فرهنگسازی جامعه برای خرید کالای ایرانی نقش اساسی ایفا می کند


رسانه ملی در فرهنگسازی جامعه برای خرید کالای ایرانی نقش اساسی ایفا می کند

رسانه ملی در فرهنگسازی جامعه برای خرید کالای ایرانی نقش اساسی ایفا می کند

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: رسانه ملی در فرهنگسازی جامعه برای خرید کالای ایرانی نقش اساسی ایفا می کند.

عبدالحسینی در نشست مشترک مدیران صدا و سیمای مرکز با مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان اظهار داشت: فرهنگ خرید کالای ایرانی آنگونه که باید و شاید در جامعه نهادینه نشده است و رسانه ملی تلاش می کند در جهت نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی گام بردارد.

به گفته وی ، در حال حاضر نوعی خودباختگی در استفاده از محصولات ایرانی در جامعه وجود دارد و این فرهنگ باید از ذهن مردم پاک شود.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در برندسازی محصولات ضعیف است ادامه داد: باوجود توانمندی های موجود باید اذعان داشت تولیدکنندگان کمتر به حوزه تبلیغات و برندسازی ورود پیدا کرده اند.

عبدالحسینی تاکید کرد: رسانه استانی وظیفه خود می داند در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تلاش خود را به کار گرفته و در جهت تحقق شعار سال به کمک حوزه تولید بیاید.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان همچنین بر ضرورت معرفی کالاها و محصولات صنایع استان و ایجاد انگیزه و رغبت در بین مردم برای خرید کالاهای داخلی تاکید کرد و افزود: برگزاری نشست های مشترک با مدیران و صاحبان صنایع استان و حضور رسانه در واحدهای صنعتی می تواند نقش مهمی در جهت رفع موانع پیش روی آنها باشد .

وی یادآور شد: به موازات فرهنگسازی بین مردم برای خرید کالای داخلی، لازم است تولیدکنندگان نیز کیفیت کالاها و محصولات تولیدی خود را به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب میان مردم افزایش دهند.

به گفته وی عزم رسانه استانی این است که به رفع مشکلات تولید و نهادینه سازی فرهنگ مصرف کالای داخلی کمک کند و این مهم جز با تعامل و همراهی بخش دولتی و خصوصی محقق نخواهد شد.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز استان گلستان نیز گفت: این استان ظرفیت های بالایی در حوزه صنعت به خصوص صنایع کوچک و متوسط دارد و همین مساله اهمیت نقش آفرینی رسانه ملی را برای کمک به حوزه تولید مضاعف می کند.

یوسفی اظهار داشت: در سال گذشته توجه خوبی در حوزه صنعت استان از سوی رسانه ملی در استان صورت گرفت و برنامه های خوبی نیز برای معرفی صنایع و کالاهای تولیدی استان و بیان مشکلات صاحبان صنایع، تولید و پخش شد که این روند در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نیاز است از قابلیت های موجود برای کمک به ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری و حمایت از خرید کالای ایرانی به نحو مطلوب استفاده و همچنین در جهت تقویت ظرفیت های در دست اقدام کوشید.

یوسفی ادامه داد: رسانه ملی به سهم خود برای کمک به این حوزه نسبت به معرفی کارآفرینان برتر و همچنین آشنا کردن مردم با برندهای تولیدی اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی استان تاکنون کمتر به مردم شناسانده شده است خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد در بحث تبلیغات نیاز است کار جدی و اساسی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز در این نشست گفت: اغلب واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی به دلیل مهیا نبودن شرایط لازم ، هنوز نتوانسته اند تولیدات خود را به مردم استان معرفی کنند.

حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: آمادگی رسانه ملی در استان برای کمک به حوزه معرفی تولیدات داخلی این نوید را می دهد که در سال جاری تا حد قابل توجهی این نقیصه برطرف شئه و واحدهای تولیدی بتوانند نسبت به معرفی خود به مردم موفق باشند. 

وی با بیان اینکه رسانه ملی نقش مهمی در فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی ومعرفی محصولات تولیدی ایفا می کند اضافه کرد: همکاری و آمادگی صدا و سیمای مرکز استان، این نوید را می دهد که سال جاری خرید کالای ایرانی و رغبت مردم برای اینامر مضاعف شود.

وی بر این نکته تاکید کرد که تولیدکنندگان استان نیز باید تلاش خود را انجام دهند تا کالای مرغوب را عرضه کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .