عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: فعالیت 300 هزار کارگر در گلستان/امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: فعالیت 300 هزار کارگر در گلستان/امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در مراسم جشن کارگری گفت: در استان بیش از 300 هزار کارگر مشغول به کار هستند و مهمترین دغدغه آن ها امنیت شغلی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در مراسم جشن کارگری در شرکت پگاه اظهار کرد: جامعه کارگری در سال گذشته شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده است در گلستان شاهد اتفاقات دردآوری برای کارگران معدن بوده ایم، همچنین در بحث کشتی سانچی هم تعداد زیادی از کارگران دریانوردی ما جانشان را از دست دادند و شهید راه خدمت شدند.

وی افزود:  در سال گذشته دست آوردهای خیلی خوبی هم نصیب کشور شد و چرخ های تولید و اقتصاد کشور توسط کارگران به حرکت درآمد و اگر ما امروز در کشور اقتدار ملی داریم کارگران ما بخشی از اقتدار ملی را رقم زده اند.

مازندرانی در این مراسم که استاندار گلستان نیز حضور داشت، گفت: در استان گلستان بیش از 243 هزار نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی و بیش از 50 هزار نفر بیمه شده عشایر و روستایی در بخش تولید و کشاورزی هستند و حدود 300 هزار کارگر در استان داریم.

وی ادامه داد: بیش از 36 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی در استان زندگی می کنند و در هر بخشی بخواهیم وارد شویم قشر عظیم کارگران حرفی برای گفتن دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: ما همه روزه با مشکلات کارگران رو به رو هستیم و تقاضای همه کارگران حمایت است، درواقع بحث امنیت شغلی خواسته همه کارگران است.

وی یادآور شد: در گذشته بیش از 90 درصدکارگران ما رسمی بودند اما هم اکنون بیش از 90 درصد به شکل غیر رسمی و شرکتی کار می کنند.

مازندرانی تصریح کرد: در گلستان بیش از هفت هزار شکایت کارگری بررسی کردیم که بیش از 50 درصد از آن ها با سازش حل شده است اما واقعیت امر این است دولت تلاش خود را برای کارگران انجام می دهد هدف دولت این است که دستان توانمند این کارگران را در جهت خودکفایی جامعه بیشتر توانمند کنیم.

وی اظهار کرد: ما در کنار کارگران هستیم و هدف ما رونق تولید و ایجاد اشتغال است، در سال گذشته بیش از 9 درصد میزان اخراج کاهش پیدا کرده است و در بخش حمایت های کارگری و بازنشستگان بیش از 80 میلیارد تومان به کارگران بازنشسته و مستمری بگیران پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون کار گلستان اذعان داشت: در بخش بیمه بیکاری هفت میلیارد تومان به بیکاران پرداخته شده است و تلاش ما این است که جامعه کار و تولید که بدنه اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می دهد با آرامش کامل تلاش کند این راه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی در مسیر کارگران وجود دارد اما تمامی کارگران و امکانات و تمامی استراتژی ها درراستای حل مشکلات است.

مازندرانی گفت: با همکاری دستگاه ها و بانک های عامل در سال گذشته بیش از570 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و گردشگری استان تسهیلات پراخت شده است و موجب شده در بحث تسهیل اشتغال و جلوگیری از اخراج کارگران قدم هایی را برداشته شود.

 وی بیان کرد: در بحث اشتغال رشد قابل توجهی دراستان ایجاد شده و در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی بار اولی داشته ایم و این نشان دهنده رونق اشتغال در استان بوده است.

مازندرانی ادامه داد: سه ضلع اصلی اقتصاد کشور کارگران، کارفرمایان و دولت هستند اگر با هم مشارکت داشته باشند شاهد رونق اقتصادی و اشتغال و افزایش بهره وری خواهیم بود.

وی افزود: مهمترین چیزی که کارگران ما را اذیت می کند بحث امنیت شغلی است و انشالله با همکاری بخش دولتی شاهد رشد و رونق استان و بهبود معیشت کارگران استان خواهیم بود.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 425
  • کد خبر : 45023