عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لذت کشف حقیقت کودکان و نوجوانان را به سمت تحقیق و پژوهش سوق می دهد


لذت کشف حقیقت کودکان و نوجوانان را به سمت تحقیق و پژوهش سوق می دهد

 مدیر روابط عمومی و کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل کانون در نشست مشترک مربیان با اعضا و خانواده ها با بیان این مطلب که لذت کشف حقیقت برای همه انسان ها شیرین است افزود: کشف حقیقت و لذت این کشف می تواند رغبت به تحقیق و پژوهش را در نوجوان ایجاد کند زیرا تحقیق حرکت از سمت مجهولات به سمت معلومات است و زمانیکه بتوانیم راه رسیدن به معلومات و کشف حقایق را به کودکان و نوجوانان نشان دهیم توانسته ایم رغبت به کار تحقیقاتی را در آنها ایجاد کنیم.

منتظری ضمن اشاره به این نکته که تحقیق در تمام شئون زندگی افراد جریان دارد و در روزمره با ان برخورد دارند اظهار داشت: به نظر بنده در کانون رسالت مربی پژوهشگر این است که راه تحقیق و پژوهش گر شدن را نشان عضو دهد نه اینکه یک پژوهشگر محض تربیت کند، آموزش غیر مستقیم در حوزه تحقیق نیز بسیار موثرتر از روش مستقیم است زیرا مسیر را در امر تحقیق مربی روشن و هدف را خود عضو تعیین می کند.

وی با بیان این‌که حضور خانواده ها در کنار فرزندان از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: یکی از دلایلی که باعث رشد پژوهشگران نوجوان در کانون گلستان بویژه در کانون شماره دو گرگان شد همرااهی خانواده در کنار فرزندانشان بود، که امسال با درایت مدیر کل کانون استان این نقطه اتصال بین فرزندان و خانواده ها در برنامه های متعدد کانون بیش از پیش تقویت شده است.

وی یادآور شد: اینترنت یک منبع عظیمی اطلاعاتی است که می توان از ان به نحو شایسته استفاده کرد و تحقیقات گسترده ای را به انجام رساند اما حفظ امانتداری در اقتباس از اطلاعات از هر منبعی که باشد از ضروریات اخلاقی برای یک پژوهشگر می باشد. منتظری به این نکته نیز اشاره ای داشت که: مطالعه ای ماندگار و پویا خواهد بود که در فرایند تحقیق انجام شود، به این معنی که مطالعه پژوهش محور عامل اصلی پویایی علمی نوجوانان و جوانان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و کارشناس اموزش و پژوهش اداره کل کانون استان افزود: وجود یک چتر واحد برای اعضای علاقمند به تحقیق و پژوهش در کانون استان می تواند به ارتقاء سطح دانش اعضا در حوزه تحقیق کمک شایانی کند.

منتظری در پایان اشاره ای به سابقه پژوهش در کانون گلستان و همچنین موفقیت های کانون شماره دو گرگان داشت و از زحمات مربیان این مرکز موفق در امر پژوهش تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در این برنامه خانواده انتظارات خود را در خصوص فعالیت پژوهشی کانون با بیان اینکه کارگاه های اموزشی در کانون باید بیشتر از پیش باشد و کتابخانه ها بویژه بخش مرجع از غنای بیشتری برخوردار باشد و همچنین افزایش نشستهای پژو.هشی در حوزه کودکان و نوجوانان اظهار داشتند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .