عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تشریح کرد: گزارش اقدامات دولت درخصوص معدن زمستان یورت


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تشریح کرد: گزارش اقدامات دولت درخصوص معدن زمستان یورت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اقدامات دولت از روز حادثه انفجار زمستان یورت تا امروز را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از حادثه انفجار معدن زمستان یورت، دولت با بسیج همه امکانات در استان و همچنین از سایر استان ها به کمک حادثه دیدگان شتافت و در ساعات نخست، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و صنعت، معدن و تجارت در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی افزود: دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز حادثه تا پایان یافتن مراحل جستجو و همچنین برای همدردی با خانواده جانباختگان چهار مرتبه به استان سفر کرد و از نزدیک پیگیر اتفاقات معدن بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز برای همدردی با خانواده ها در جمع آنان حضور یافت و دستور پیگیری رسیدگی به خانواده های جانباختگان و بررسی علت حادثه را صادر کرد.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در همان روزهای آغازین برای تمام زخمی شدگان درحادثه معدن ازناحیه تامین اجتماعی نفری10 میلیون ریال تامین اعتبار و پرداخت شد، همچنین برای تمام خانواده فوت شدگان نفری 70 میلیون ریال  ازناحیه وزارت بهداشت پرداخت شد.

وی اضافه کرد: برای تمام خانواده فوت شدگان نفری100 میلیون ریال از ناحیه دولت و سازمان تامین اجتماعی تامین اعتبار و پرداخت شد، همچنین برای تمام خانواده جانباختگان نفری 50 میلیون ریال  ازناحیه کارفرما پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: دیه هر43 نفر فوت شده  توسط بیمه آسیا پرداخت شد و هزینه تامین مسکن بازماندگان به مبلغ 500 میلیون ریال پرداخت گردید.

وی با اشاره به پیگیری های اداره کل تعاون کار استان در ارتباط با مطالبات کارگران تاکید کرد: کلیه مطالبات و بیمه معوقه کارگران پرداخت و مطالبات کارگرانی که اختلاف داشته اند در مراجع حل اختلاف رسیدگی شد.

مازندرانی اذعان داشت: بررسی 258 پرونده مربوط به معدن زمستان یورت و رسیدگی به دادخواست کارگران و انجام 19 مورد بازرسی تنها از معدن زمستان یورت در طول یک سال گذشته از دیگر اقدامات اداره کل تعاون کار استان گلستان بود.

وی بیان کرد: بیمه بیکاری کارگران معدن از نخستین روز تعطیلی معدن  برای 227 نفر برقرار شد و افرادی هم که بیمه بیکاری برقرارنشد به دلیل استفاده سقف بیمه بیکاری مشکل قانونی داشته اند و130نفرازاین افرادبه محل کار خود بازگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه اکنون حقوق اسفند و فروردین کارگران معدن معوق شده است و تا پایان اردیبهشت پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاپایان اسفند96بیمه کارگران واریزشده است و با هماهنگی که با اداره کل تامین اجتماعی استان انجام گرفته بود خدمات درمانی برای کارگران معدن برقرار بوده است.

وی افزود: درروز11اردیبهشت امسال به منظور افزایش ایمنی کارگران در معدن، سیستم ایمنی جدید تهویه مصنوعی زمستان یورت با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با هزینه 1میلیاردتومانی افتتاح شد.

لازم به ذکر است در 13 اردیبهشت سال گذشته طی انفجار معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر، 43 نفر از کارگران معدن جان باختند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 488
  • کد خبر : 45243