عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان گلستان برگزار شد


نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان گلستان برگزار شد

نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان گلستان با حضور مدیران عامل و معاونین شرکت های آب و فاضلاب شهری، آب منطقه ای، آب و فاضلاب روستایی، توزیع نیروی برق و بهره برداری خطوط انتقال برق استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس "محمدهادی رحمتی" مدیرعامل آبفا گلستان و رئیس دوره ای شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق در این نشست گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب و برق لزوم ارائه تمهیدات لازم برای پیشگری از وقوع بحران ضروری است.
وی با بیان اینکه آبفا گلستان فعالیت های خوبی برای مدیریت مصرف برق انجام داده است، تصریح کرد: احداث نیروگاه خورشیدی در گنبد برای تامین برق مصرفی تاسیسات آبی یکی از این اقدامات می باشد که در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار است.
مهندس رحمتی گفت: مطالعات نصب توربین در خطوط انتقال آب در مسیر زیارت به گرگان انجام شده و با اجرایی شدن این طرح می توان برق مصرفی ایستگاه های پمپاژ و چاه های شهر گرگان را از این طریق تامین کرد.
سپس مهندس "علی اکبر نصیری" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن اشاره به ظرفیت نیروگاه های برق آبی استان، گفت: ظرفیت نیروگاه های برق آبی استان 10 هزار مگاوات است که سال گذشته 9 هزار و 300 مگاوات برق وارد مدار بهره برداری قرار شد.
وی کمبود شدید منابع آبی را دلیل اصلی کاهش ظرفیت تولید برق در استان عنوان کرد و اظهار داشت: امسال بدلیل کمبود منابع آبی فقط می توانیم 5 هزار مگاوات برق تولید کنیم و در واقع در زمان پیک مصرف با کمبود 5 هزار مگاوات برق مواجه هستیم.
مهندس نصیری تشکیل ستاد عالی مدیریت مصرف را یکی از راهکارهای مهم برای مدیریت بحران برشمرد و افزود: جابه جایی ساعات اداری، برگزاری نشست های توجیهی با کشاورزان، مشترکین تجاری و تشکل های مردمی از دیگر برنامه های موثر در این زمینه می باشد.
وی لزوم کاهش 20 درصدی مصرف برق در ادارات نسبت به تابستان سال قبل را ضروری دانست و گفت: با کاهش مصرف برق در ادارات می توان از خاموشی های مکرر در زمان پیک مصرف جلوگیری کرد.
در ادامه مهندس "علی نظری" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خواستار بهره گیری از امکانات سایر دستگاه های دولتی برای مدیریت بحران آب و برق شد و گفت: با استفاده از دیزل ژنراتورهای سایر دستگاه های اجرایی می توان مصرف برق را کاهش داد و همچنین از اعتبارات پدافند غیرعامل برای خرید دیزل ژنراتور نیز باید استفاده کرد.
وی شناسایی چاه های غیرمجاز و مسدود کردن آن را یکی از راهکارهای موثر برای مدیریت بحران برشمرد و گفت: شناسایی چاه های مجاز نزدیک به چاه های آب شرب که برداشت بیش از اندازه دارند و پرداخت خسارت به صاحبان این چاه ها موجب می شود تا با عدم برداشت از آن، زمینه برای افت میزان آبدهی چاه های آب شرب فراهم نشود.
مهندس "مهدی شکیبافر" مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان نیز انجام فعالیت های مشترک برای اطلاع رسانی و نهادینه کردن مصرف آب و برق ضروری دانست و گفت: در صنعت آب و برق استان ظرفیت های بسیار خوبی برای انجام فعالیت های اطلاع رسانی با موضوع صرفه جویی در زمینه آب و برق وجود دارد و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.
وی استفاده از تریبون های ائمه جمعه و جماعات را برای مدیریت مصرف موثر دانست و گفت: آموزش فرهنگ صرفه جویی باید از مهدکودک ها و مدارس شروع شود تا به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
مهندس شکیبافر با اشاره به فصل کشت شالی در استان گفت: استان گلستان جزء استان های کم آب هست ولی متاسفانه هر سال در 85 هزار هکتار از مزارع استان شالی کشت می شود و این امر استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده و کشت جایگزین معرفی شود.
در پایان مهندس "اسماعیل علیپور" مدیر بهره برداری خطوط انتقال برق استان گفت: ما نقاط آسیب پذیر خطوط انتقال برق را شناسایی و راهکارهای لازم برای پیشگیری از خسارت به این نقاط را پیش بینی کرده ایم و تمهیدات لازم به منظور تامین سوخت مایع و گاز جهت نیروگاه علی آباد که با مشکلات زیادی روبرو بود نیز اندیشیده شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 662
  • کد خبر : 46521