عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در 700هکتار از حوزه های آبخیز گلستان


اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در 700هکتار از حوزه های آبخیز گلستان

اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در 700هکتار از حوزه های آبخیز گلستان

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اجرای 700هکتار عملیات مشارکتی و نهالکاری مثمره، کاشت گل محمدی و علوفه کاری در سال 96 خبر داد.

مهندس عبدالرحیم لطفی با بیان اینکه هرساله براثر جاری شدن سیل شاهد بروز خسارت به بخش های مختلف هستیم اظهار کرد: اقدامات بیولوژیک در کنار انجام طرح های آبخیزداری در حوزه آبخیز باعث افزایش پوشش گیاهی و بالطبع کاهش خسارت سیل میشود.

در ادامه ایشان افزودند: برای توسعه پایدار باید از منابع آب و خاک نگهداری شود ،حفاظت آب و خاک با مدیریت حوزه های آبخیز و اجرای طرح های بیولوژیک در این زمینه می تواند موثر واقع گردد.

وی در ادامه گفت: عملیات مشارکتی با کاشت حدود 124هزار اصله نهال مثمره در سطحی حدود 400هکتار در حوزه شهرستان های مینودشت ،آزادشهر ، گالیکش و رامیان صورت گرفته است.

ایشان در خصوص کاشت گل محمدی نیز بیان داشتند: با توجه به نیازآبی کم و افزایش درآمد این گل برای جوامع محلی، کاشت آن موجب اقبال این جوامع قرار گرفته که از اینرو در مجموع هفت هزار اصله نهال گل محمدی در حدود 40 هکتار کاشته شده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل در پایان گفت: نقش و اهمیت گیاهان علوفه ای در تعلیف دام و افزایش پوشش سبز است و حدود 7 تن بذر یونجه در سال گذشته در بین جوامع محلی توزیع و در سطحی معادل 260 هکتار کشت شده است.

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .