عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 89 درصد مشترکین کمتر از یک سوم هزینه تمام شده استحصال آب را می پردازند


89 درصد مشترکین کمتر از یک سوم هزینه تمام شده استحصال آب را می پردازند

 

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای گلستان گفت: 89 درصد مشترکین کمتر از یک سوم هزینه تمام شده استحصال آب را می پردازند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، داود احمدی نصرآبادی در گفتگو با پایگاه خبری آبفا گلستان افزود: هزینه تمام شده هر مترمکعب آب در استان یک هزار و 100 تومان می باشد، که 89 درصد مشترکین ماهانه تا 300 تومان به ازای مصرف هر مترمکعب آب بهاء خالص پرداخت می کنند.  
وی با بیان اینکه حدود 87 درصد مشترکان تحت پوشش آبفا گلستان در بخش مسکونی هستند، تصریح کرد: 79 درصد مشترکان بخش مسکونی الگوی مصرف آب را رعایت می کنند و مابقی ماهانه بیش از 20 مترمکعب آب استفاده می کنند که جزء مشترکان پرمصرف محسوب می شوند.
مهندس نصرآبادی، 18 درصد مشترکین تحت پوشش آبفا گلستان را جزء مشترکین کم مصرف برشمرد و گفت: این مشترکین ماهانه از 0 تا 5 مترمکعب آب استفاده می کنند که هزینه آب بهاء خالص آنان تا 152 تومان به ازای هر مترمکعب می باشد.
وی عنوان کرد: 61 درصد مشترکین از 5 تا 20 مترمکعب آب استفاده می کنند که بهای خالص آب مصرفی آنان تا 250 تومان به ازای هر مترمکعب محاسبه می شود.  
مهندس نصرآبادی مشترکینی که ماهانه از 20 تا 50 مترمکعب آب استفاده می کنند را جزء مشترکین پرمصرف دانست و افزود: مشترکینی که از 20 تا 40 مترمکعب آب استفاده می کنند، آب بهاء خالص تا 445 تومان و مشترکینی که از 40 تا 50  مترمکعب آب استفاده می کنند، آب بهاء خالص تا 945 تومان پرداخت می کنند.
وی مساجد و اماکن مذهبی را جزء مشترکینی دانست که آب را به طور رایگان استفاده می کنند و گفت: در بعضی از موارد بدلیل رایگان بودن هزینه آب بهاء در مکان های مذهبی، شاهد استفاده بی رویه و اسراف آب می باشیم.
وی در پایان خواستار رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین شد و گفت: صرفه جویی و اصلاح الگوهای مصرف می تواند به تامین پایدار آب شرب کمک نماید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 558
  • کد خبر : 46725