عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 8000 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می گردند

با اتمام عملیات پروژه آب شیرین کن در هوتن و کرند :

8000 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می گردند

8000 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می گردند

با اتمام عملیات پروژه آب شیرین کن در هوتن و کرند 8000 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می گردند

شکیبافر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از طرح های آبرسانی بخش مرزی داشلی برون و عملیات اجرایی آبرسانی تاسیسات آب شیرین کن واقع در روستای کرند شهرستان کاووس بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، مهندس شکیبافر اظهار داشت: به علت طولانی بودن خطوط انتقال مجتمع‎های آب‌رسانی، کمبود منابع آبی در منطقه جنوبی استان و بالا بودن هزینه‎های انتقال آب از جنوب به شمال، این شرکت اقدام به انجام مطالعات امکان‎سنجی استفاده از آب‎های نامتعارف و شور در پنج نقطه خواجه‎نفس، سیمین‎شهر، هوتن و کرند (فجر شش)، الغدیر و شمال مراوه‎تپه نموده است.

شکیبافر اظهار داشت : منبع تامین آب شیرین کن فوق دو حلقه چاه با مجموع ۱۵ لیتر بر ثانیه می باشد که با موافقت کمیته فنی آب و فاضلاب کشور با نصب یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 1200 متر مکعب در روز می توان از آب آن برای مصارف شرب اهالی منطقه هوتن و کرند تا تکمیل طرح ملی مجتمع آبرسانی فجر این شهرستان استفاده نمود.

وی تصریح کرد با نصب دستگاه آب شیرین کن برای رفع مشکل تامین آب شرب روستاهای مرزی هوتن و کرند شهرستان گنبدکاووس جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می گردند.

وی گفت : برای اجرای این پروژه مبلغ 70 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که به صورت خرید تضمینی آب و طی 15 سال از محل اعتبارات ملی برگشت خواهد شد

همچنین مبلغ 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای32 کیلومتر خط انتقال و شبکه ،توزیع و حفر و تجهیز 2 حلقه چاه و استاندارد سازی 350 فقره انشعاب هزینه شده است

شایان ذکر است از مجموع ۲۹ روستای فاقد آب شرب گنبدکاووس ۱۷ روستا دربخش مرزی داشلی برون این شهرستان واقع هستند

.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .