عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » "شامد" اقدامی مناسب برای ساماندهی محتوای دیجیتال در کشور است


"شامد" اقدامی مناسب برای ساماندهی محتوای دیجیتال در کشور است

"شامد" اقدامی مناسب برای ساماندهی محتوای دیجیتال در کشور است

معاون رسانه های دیجیتال مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی الکامپ و دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گلستان، گفت: "شامد" اقدامی مناسب برای ساماندهی محتوای دیجیتال در کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،محمدصادق افراسیابی ادامه داد: فرهنگ سازی و گفتمان سازی و ارائه نشان شامد راه کار مناسب تری در برابر فیلترینگ فضای مجازی است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های مهم در کشور های کمتر توسعه یافته و یا جهان سوم عدم انتخاب الگوی مناسب و موفق و یا عدم انتخاب الگوهای متناسب با زیرساخت های فرهنگ کشور خود است که این بی توجهی ها می تواند به پیکره فرهنگ آن اقلیم ضربه وارد کند.

وی به نداشتن "مدیریت دانش" در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: در حوزه های فنی و مهندسی و پزشکی مدیریت دانش داریم اما در حوزه رسانه علی رغم اینکه چیزی در فناوری کم نداریم اما در حوزه مدیریت دانش ضعیف هستیم و تلاش بیشتری را باید انجام دهیم.

افراسیابی در خاتمه ضمن اشاره به موضوع کپی رایت در کشور به تجربه نگاری و برگزاری نشست هایی با هدف گردآوری تجربه های ناشران اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با گردآوری این تجربه ها و هم تجربه نگاری شکست ها بتوانیم گام های موثر تری را برای آینده ی فناوری و فضای مجازی و فرهنگ سازی آن ها برداریم.

شایان ذکر است شامد یا همان شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی محتوای دیجیتال طرحی است که در ابتدا به عنوان راهی برای ساماندهی پیامک‌های انبوه در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و پس از آن به راهی برای ساماندهی کل محتواهای دیجیتال از نرم افزار گرفته تا محتوای پیام رسان ها تبدیل شده است.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .