عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح پایلوت ریشه کنی بیماری پر خطر هپاتیت C در زندان مرکزی گرگان


طرح پایلوت ریشه کنی بیماری پر خطر هپاتیت C در زندان مرکزی گرگان

 

با حضور دکتر ملک زاده معاون بخش تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی کشور طرح پایلوت ریشه کنی بیماریپر خطر هپاتیت C در زندان مرکزی گرگان پایه ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان : علیرضا رضوانی مدیرکل زندانهای استان گلستان در حاشیه بازدید از مراحل اجرای طرح که با حضور دکتر ملک زاده معاون بخش تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی کشور بهمراه دکتر فاضل ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و دکتر بزازان معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای استان انجام می گرفت، گفت: بواسطه اهمیت بهداشت فردی و روانی و تندرستی مددجویان و با توجه به این دیدگاه که تشخیص بیماری ها در گام های نخست باعث می شود بیماری با سهولت بیشتر و هزینه کم تر به درمان قطعی برسد طرح پایلوت ریشه کنی بیماری پر خطر هپاتیت C در زندان مرکزی گرگان پایه ریزی شد.

رضوانی افزود: این طرح هم اکنون در زندان در حال اجراء است و هروزه مددجویان یک اندرزگاه در بوته آزمایش و تشخیص قرار می گیرند تا پس از شناسایی بیماری پروسه درمان طی شود. مدیر کل زندانهای استان ادامه داد: هزینه درمان بیماری برای هر فرد حدود 7 میلیون تومان است اما در زندان این درمان برای مددجویان رایگان انجام می شود و تاکنون کلیه مددجویان اندرزگاه های 3 ، 4 و 5 تحت آزمایش و مراحل درمان قرار گرفته اند و تا ریشه کنی کامل این بیماری طرح ادامه دارد. این مقام مسئول یادآور شد درمان هپاتیت 90 روزه و قطعی است. قابل ذکر است در این طرح بیماری غربالگری تشخیص و درمان می شود.

دکتر ملک زاده در دست نوشته ای که پس از بازدید از طرح داشته خاطر نشان نمود: از مدیریت بسیار خوب و همکاری ارزشمند بهداری زندان در امر ریشه کنی هپاتیت C بسیار خوشنودم و آرزو می کنم این برنامه بعنوان الگوی کشوری در آینده جهت ریشه کنی هپاتیت C در کلیه زندانهای ایران مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 687
  • کد خبر : 47687