عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در گلستان برگزار می شود


جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در گلستان برگزار می شود

جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در گلستان برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برپایی جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های متعدد و متنوع موسیقی فولکلور و نواحی در گلستان؛ این جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مرداد ماه سال برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت افزود: این جشنواره با محوریت ارادت مردم شریف قوم ترکمن به اهل بیت و به ویژه امام رضا (ع) است و در ۳ شهر استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره ، خاطر نشان کرد: اجرای موسیقی برپایه اشعارترکمنی درباره اهل بیت، اجرای برنامه شعرخوانی و ارائه پژوهش بر مبنای ارادت ترکمن ها به خاندان عصمت و طهارت از جمله بخش های این رخداد فرهنگی، هنری و ارزشی به شمار می آید.

کشمیری خاطر نشان کرد: جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در سه شهرستان ترکمن نشین استان گلستان برگزار می شود و امیدواریم نشاط حاصل از این برنامه ها بتواند شادی عمومی را در جامعه ایجاد نماید و گامی موثر در تداوم و افزایش وحدت اقوام در استان بردارد.

وی اظهار داشت: نخستین روز این جشنواره مطابق با سوم مرداد ماه در شهرستان گمیشان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه شهرستان مراوه تپه را به عنوان میزبان در روز دوم جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: آخرین روز جشنواره در تاریخ 5 مرداد ماه به میزبانی شهرستان گنبد کاووس خواهد بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .