عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 85 درصد پیشرفت فیزیکی سنگ فرش مسیر گورستان تاریخی خالد نبی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد؛

85 درصد پیشرفت فیزیکی سنگ فرش مسیر گورستان تاریخی خالد نبی

85 درصد پیشرفت فیزیکی سنگ فرش مسیر گورستان تاریخی خالد نبی

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: به منظور دسترسی آسان گردشگران به گورستان تاریخی خالد نبی پروژه سنگ فرش این گورستان تاریخی در حال اجرا است و تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته است .
به گزارش دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ یکشنبه 21 مردادماه 97 ابراهیم کریمی گفت : پروژه سنگ فرش گورستان خالد نبی در حال حاضر  85در صد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان مرداد ماه این پروژه به پایان خواهد رسید.
 
وی افزود: میزان اعتبار این پروژه 3 میلیارد و پانصد میلیون ریال پیش بینی شده است که پیمانکار این پروژه و با نظارت دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی گلستان مشغول اجرای این سنگفرش است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان در پایان خاطر نشان کرد: تکمیل زیر ساخت های گردشگری منطقه گردشگری گورستان تاریخی خالد نبی در شهرستان کلاله شامل اجرای سنگ فرش مسیر دسترسی و نرده های بتنی  طرح چوب در طول مسیر دسترسی و اجرای روشنایی گورستان تاریخی خالد نبی با اعتبار شش میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال که از محل اعتبارات تملک دارایی سال 1396 تامین شده است از پروژه های اجرایی جهت توسعه گردشگری شهرستان کلاله می باشد.
گفتنی است؛ زیارتگاه خالد بن سنان (خالد نبی) وگورستان تاریخی آن از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان گلستان است که علاوه بر گورستان تاریخی آن تپه ماهورهای اطراف آن چشم گردشگران را خیره می کند.
این جاذبه تاریخی و طبیعی در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو - نزدیک آی تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده‌است. قله کوه گوگجه داغ که در بین مردم به قله «قدرت» یا گوج (گوژ) به زبان ترکی نیز معروف است، حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد- رشته کوه گوگجه داغ از مشرق به کوه های باباشملک و از شمال و غرب و جنوب به هزار دره اطراف پیوسته‌است.
طی سال های قبل راه و تاسیسات خدمات عمومی این جاذبه از سوی ادراه کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گلستان ایجاد گردیده است.

85 درصد پیشرفت فیزیکی سنگ فرش مسیر گورستان تاریخی خالد نبی

85 درصد پیشرفت فیزیکی سنگ فرش مسیر گورستان تاریخی خالد نبی


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .