عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی و بالگرد ضروری است

استاندار گلستان :

تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی و بالگرد ضروری است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی ، سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت : سالانه حجم زیادی از جنگل های گلستان به دلیل آتش سوزی و نبود تجهیزات کامل و مناسب برای خاموش کردن آن نابود میشود که استقرار بالگرد برای امداد رسانی در زمان آتش سوزی می تواند حجم این خسارت ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی بیان کرد : "گلستان در مقایسه با دو استان شمالی و ساحلی دیگر، خشک تر و کم بارش تر است که همین مورد، احتمال افزایش آتش سوزی در جنگل های این استان را افزایش می دهد ."

 

استاندار گلستان افزود: امسال آتش سوزی های زیادی در جنگل های گلستان رخ داد که اگر اقدام به موقع نیروهای امدادی محلی ، دهیاران و روستاییان نبود، بی تردید بخش زیادی از این عرصه های ارزشمند طبیعی از بین می رفت .

هاشمی ادامه داد: زمینه بروز آتش سوزی های بزرگ در جنگل های هیرکانی گلستان وجود دارد که استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری می تواند از بروز یک واقعه تلخ و نابودی وسیع جنگل ها جلوگیری کند .

استاندار گلستان در ادامه به ظرفیت های گردشگری این استان اشاره کرد و گفت : استفاده صحیح و هدفمند از جنگل ها و جزیره آشوراده، بخشی از این پتانسیل است که امیدواریم رفع موانع قانونی و اخذ مجوزهای لازم ،راهگشای بهره مندی از این امکانات برای ایجاد شغل و درآمدزایی برای گلستان باشد.

هاشمی بیان کرد : رونق اقتصادی فعلی گلستان مطلوب نیست و توجه به گردشگری و توسعه این بخش میتواند زمینه ترقی و توسعه اقتصادی استان را فراهم کند.

وی افزود: احداث تله کابین در علی آباد و گرگان و اجرای طرح های گردشگری در آشوراده، بخشی از نیاز جدی توسعه صنعت گردشگری گلستان است .

استاندار گلستان بیان کرد : اولویت و نگاه مسوولان استان به آشوراده ، نگاه تخریبی و بهره برداری بی رویه نیست و هدف اصلی، نجات این جزیره از متروکه بودن و استفاده از ظرفیت های آن برای جذب گردشگر است .

هاشمی به هجوم برخی سودجویان به جنگل ها و برداشت بی رویه قارچ های خوراکی سیاه و سفید اشاره کرد و گفت : قیمت 5 میلیون ریالی هر کیلو از این قارچ در داخل و هزار دلاری در خارج کشور، سودجویان را روانه جنگل های گلستان کرده است .

وی گفت : مدیریت و سازماندهی برداشت این گونه گیاهی و ترویج کشت به جای برداشت بی رویه از جنگل ها ،علاوه بر حفظ طبیعت، فرصت های جدید شغلی برای گلستانی ها ایجاد خواهدکرد .

 

تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی و بالگرد ضروری است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره منابع طبیعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .