عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی موثرترین راه برای حفظ کیفیت منابع آب است

مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو:

استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی موثرترین راه برای حفظ کیفیت منابع آب است

مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو در نشست منطقه ای کارگروه اجرایی نظام مدیریت جامع کیفیت آب منطقه 3 گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی موثرترین و نتیجه بخش ترین راه برای حفظ کیفیت منابع آب است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، جواد میبدی افزود: همگام سازی سازمان های مردم نهاد بهترین و کم هزینه ترین راه ممکن برای آموزش و فرهنگ سازی در جامعه است.
وی با بیان اینکه سمن ها در برخی از استان ها برای حفظ محیط زیست و عدم آلودگی آب های سطحی گام های موثری برداشته اند، تصریح کرد: با افزایش فعالیت سمن ها برای حفظ کیفیت آب، زمینه برای مشارکت همگانی مردم فراهم می شود.
میبدی سمن ها را به عنوان رابطین اثربخش بین د دستگاه های اجرایی با مردم دانست و خواستار تقویت هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر برای افزایش حضور و مشارکت آن ها شد.
وی افزود: در بحث کیفیت منابع آب با کمک وزارت بهداشت و محیط زیست می توان فعالیت های زیادی را انجام داد.
مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو با بیان وظایف کلی کارگروه اجرایی نظام مدیریت جامع کیفیت آب گفت: این کارگروه باید در سطح منطقه ای مشکلات کیفی آب را بررسی و راهکار مناسب برای حل این مشکلات را ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور با بحران کمی آب مواجه هستیم و خوشبتانه تاکنون از لحاظ کیفی مشکلی خاصی در آب آشامیدنی وجود نداشته است.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: منابع تامین آب شرب در استان متکی به آب های زیرزمینی است و استان گلستان از منابع سطحی برای تامین آب شرب شهروندان محروم است.
محمدهادی رحمتی به افزایش بی رویه برداشت از منابع آبی در فصل تابستان برای کشاورزی اشاره کرد و افزود: همزمان بودن این برداشت ها با پیک مصرف آب موجب کاهش سطح منابع آبی می شود.
رحمتی سرانه مصرف آب در استان را به ازای هر نفر 220 لیتر در شبانه روز عنوان کرد و افزود: این در حالی است که سرانه مصرف در کشورهای صنعتی 120 تا 130 لیتر در شبانه روز می باشد.
وی ضمن تاکید بر اینکه با تغییر نگرش مشترکین در زمینه مصرف بهینه آب می توان تا حدود زیادی از هدررفت این نعمت پیشگیری نمود، عنوان کرد: آبفا گلستان برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی تاکنون اقدامات زیادی انجام داده است.
گفتنی است؛ این نشست با حضور مدیرکل و رئیس گروه نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو، مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب کشور، معاونین بهره برداری و مدیران دفاتر کنترل کیفی شرکت های آب و فاضلاب استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و مشهد و سیستان و بلوچستان برگزار شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 458
  • کد خبر : 49147