عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت توامان عرضه و تقاضا و مشارکت ذینفعان رمز مدیریت چالش های منابع آب است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

مدیریت توامان عرضه و تقاضا و مشارکت ذینفعان رمز مدیریت چالش های منابع آب است

مدیریت  توامان عرضه و تقاضا و مشارکت ذینفعان رمز مدیریت چالش های منابع آب است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با مدیریت توامان عرضه و مصرف و مشارکت تمامی ذینفعان در مدیریت آب می توانیم تا بخش زیادی از چالش های منابع آب را در استان مدیریت نمائیم. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، علی نظری در جلسه هم اندیشی مدیران حفاظت و بهره برداری با مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری آب و آبفا وزارت نیرو اظهار کرد: این هم اندیشی در خصوص اجرای طرح احیا و تعادل بخشی است. هم اکنون بیش از 90 درصد آب زیرزمینی استان در حال برداشت است و متعادل ساختن این بهره برداری ضرورت دارد . برداشت آب اضافی نیز سبب فرو نشست خاک شده و با فرو نشست هم میلیون ها متر مکعب ذخیره خدادای از دست می رود که در نهایت موجب شوری خاک و بیابانی شدن استان می شود.

نظری با بیان این که در شرایط نرمال یک میلیون و 250 هزار متر مکعب آب زیرزمینی در استان وجود دارد، که به دلیل وقوع خشکسالی های پیاپی این ظرفیت کاهش یافته است، ودر این راستا سازمان جهاد کشاورزی با اصلاح متناسب سازی الگوی کشت، بهبود اقتصاد کشاورزی نقش مهمی در مدیریت آب می تواند ایفا کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان افزود: ما امروز تغییر اقلیم و تغییر دما را در کشور و استان داریم. که

کاهش کمی وکاهش کیفی منابع آب را به دنبال داشته است. وقتی کمیت آب تقلیل پیدا می کند باید نسبت به کیفیت آب دقت بیشتری داشته باشیم.

نظری با بیان این که آب شربی که تهیه می کنیم باید آب سالم و بهداشتی باشد، افزود: کارگروه کیفی منابع آب در سطح وزارت نیرو تشکیل شده است که پایش هایی را در سطح دشت های کشور انجام می دهد که احیانا اگر آلاینده هایی که در سطح منابع آبی وجود دارد شناسایی و از آن جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: فعلا در بحث شناسایی آلاینده ها هستیم که تا کنون در استان آلوده کننده ای که وارد آب شرب بشود نداشته ایم.

ما در کشاورزی، صنعت وشرب تا زمانیکه به کیفیت در حوزه تولید و تامین سلامت مشکلی وارد نشود، امکان صرفه جویی وجود دارد و همه با هم در مصرف بهینه آب باید تشریک مساعی کنیم.

مدیریت  توامان عرضه و تقاضا و مشارکت ذینفعان رمز مدیریت چالش های منابع آب است

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .