عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درآمدهای دولت در بخش فعالیتهای معدنی استان گلستان افزایش یافته است


درآمدهای دولت در بخش فعالیتهای معدنی استان گلستان افزایش یافته است

 معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از افزایش درآمدهای دولت در بخش فعالیتهای معدنی این استان خبر داد. 

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان گفت: در نه ماهه سالجاری میزان حقوق دولتی معادن در حال بهره برداری و سهم منابع طبیعی، مفاصا حساب طرح های عمرانی و حقوق دولتی مجوزهای برداشت شن و ماسه نسبت به مدت مشابه سال قبل 288 درصد رشد داشته است .

وی گفت: در 9 ماهه سال گذشته میزان حقوق دولتی دریافتی از معادن استان حدود 1700 میلیون ریال بود که در 9 ماهه اول امسال به حدود 4900 میلیون ریال رسیده است .

 به گفته طلوعیان، همچنین در اجرای تبصره 3 ماده 6 قانون معادن در خصوص حقوق دولتی ناشی از تمدید پروانه های اکتشافی در 9 ماهه سالجاری میزان وصول برابر با حدود 807 میلیون ریال بوده است که این میزان نسبت به کل سال 92 که قریب به 19 میلیون ریال بوده بالغ بر 43 برابر رشد داشته است .

 معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در استان گلستان 42 معدن با سرمایه گذاری 179 میلیارد ریال و با ظرفیت استخراج کل 15 میلیون تن و ذخیره قطعی 82 میلیون تن وجود دارد که زمینه اشتغال 1637 نفر را فراهم نموده اند .

 وی افزود: زمینه فعالیت معادن استان در حوزه استخراج ذغالسنگ، سنگ لاشه آهکی، صدف کوهی، ید، سنگ آهک و سنگ نسوز می باشد .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1169
  • کد خبر : 4956